Fonder till Begravningskostnader
Som rubriken lyder...
Var kan man söka fonder när en ung människa dör i en tragisk olycka?
Inga försäkringar fanns... Vi vill ha en fin gravsten till det finaste som finns.
Som rubriken lyder...
Var kan man söka fonder när en ung människa dör i en tragisk olycka?
Inga försäkringar fanns... Vi vill ha en fin gravsten till det finaste som finns.
Kommunen är skyldiga att ge hjälp till det om inte pengar finns i dödsboet.
Har tyvärr ingen aning men är någon av er med i facket? Har ni kollat om ni har någon försäkring? Vi höll själva på att missa det vid en skada på vårt barn.
Beklagar sorgen!
Beklagar sorgen
Vi håller på att planera min pappas begravning som gick bort för en vecka sedan.
Man kan ansöka ( i Sthlm ) om 11.100:- för begravning , 6.000:- för sten och 2200:- för mottagning
sen lägger man till resten själv.
Fast beviljas man mindre än ca 22 000 kr kan man överklaga beslutet.
Se tex
www.arbetarbladet.se/slakt-o-vanner/var-tionde-begravning-betalas-av-socialtjansten
Tack.. Ja kommunen står för kostnader upp till 22. 000 kr.
Vilket passerat för länge sedan.
Jag tror vi är uppe i ca 45.000 kr och då är inte en gravsten inräknad.
Därför tänkte jag att det kanske kan finnas fonder? Kanke någon fond för människor som förlorat någon alldeles för tidigt?
När en ung människa dör och precis flyttat till eget och inte hittat jobb så finns varken försäkringar via fack el. dylikt.
Sorg går inte att beskriva med ord men TACK för att ni beklagar den.
Därför tänkte jag att det kanske kan finnas fonder? Kanke någon fond för människor som förlorat någon alldeles för tidigt?
När en ung människa dör och precis flyttat till eget och inte hittat jobb så finns varken försäkringar via fack el. dylikt.
Det är vad en begravning som inte är påkostad kostar i Sverige. Om man sedan vill att de efterlevande har en sten att gå till så är en sten dyr.
Nej det tröstar inte i sorgen men då det är små barn bland de sörjande så kan det vara bra för dem att ha en plats att gå till.
Det är vad en begravning som inte är påkostad kostar i Sverige. Om man sedan vill att de efterlevande har en sten att gå till så är en sten dyr.
Nej det tröstar inte i sorgen men då det är små barn bland de sörjande så kan det vara bra för dem att ha en plats att gå till.