Sälja min hund?
I slutet av april kommer jag och en annan tjej åka till London och prova på jobblyckan där. För mig som tog studenten för 5 år sen och i princip varit arbetslös under hela tiden är detta något jag verkligen vill då jag bara hört bra saker om den engelsk-svenska arbetsmarknaden + att jag fått kontakt med ett företag som redan erbjudit mig jobb och som ringde senast förra veckan igen för att höra när jag kommer.
Problemet är min hund. Min älskade rottweilerblandning som jag haft med mig nästa varje dag i 2 år som jag inte tror jag kan ta med alls på min resa. Just nu är det tänkt att han ska få vara kvar här i Sverige den första tiden medans jag ordnar allt med jobb, boende och bara att anpassa mig själv, men jag vet inte om det går heller.
Sid är en glad och frisk, men också ibland nervös och orolig hund av sig. Han kan aldrig ligga lugnt själv medans jag går in i ett annat rum, han följer alltid efter (dock har han inga problem med att vara hemma själv, skäller aldrig och har sällan bitit sönder något). På promenader gör han utfall mot andra hundar och ibland även mot människor, cyklar och bilar. Vi tränar, men det blir inte bättre. Han blir stressad av att gå vid större vägar vilket vi bor vid just nu. Jag kan inte tänka mig att han skulle fungera i en så pass stor stad som London.
Tanken var att han ska få vara kvar hos någon här i sverige den första tiden. Tyvärr kan ingen i min familj eller vänskapskrets ta hand om honom så jag är ute på jakt efter den perfekta hundvakten vilket visade sig vara MYCKET svårare än jag trodde och nu börjar tiden gå ut.
Jag funderar på att "sälja" honom till någon i min hemstad där mina föräldrar bor, till någon som jag kan dela ägarskapet med. Nu till min fråga, kan man stå som två ägare på samma hund? Eftersom jag inte vet hur länge jag blir borta (kanske bara någon månad, kanske flera år) så vill jag så klart ha tillbaka min hund om jag kommer tillbaka till Sverige, kan jag "kräva" tillbaka honom och avsluta ägarskapet med en potentiell annan ägare? Stressen över detta gör mig vansinnig. Missförstå mig inte, jag älskar min hund och vill ha honom kvar och jag skulle ALDRIG sälja honom till någon okänd, men för hans skulle tror jag inte han skulle må bra av att följa med mig. Jag kan däremot inte tacka nej till jobb då jag måste vända mig till socialen annars...
Vad skulle ni ha gjort? :( Flygbiljetterna bokas idag så det är på riktigt nu. Och sorry för lång text och tack om du tog dig tid att läsa igenom allt.