• izza29

Ny innetrappa????

Jag har en jätteful trappa till övervåningen som behöver bytas ut.

Vad kostar det o vem kan göra det?

Vet att man kan renovera den med ett slags laminat, men det är mitt sista allternativ, eftersom jag vill få bort knakandet o brakandet i den.

• Svar på tråden Ny innetrappa????
  • Catha82

Har en kompis som precis bytte ut sin smala trapp mot en bred mer sluttande variant, de betalade 35 000:- för trapp och installation.  

• izza29

ok, du vet inte vem hon beställde av??
    35000?? undrar om man kan komma lite billigare undan?

• Catha82

izza29: Man kan säkerligen komma billigare undan om man letar runt lite. De kom billigare undan än de skulle ha gjort då de själva gjorde allt underarbete.
    De har precis flyttat in i ett 50-tals hus som hade en smal och brant trappa upp till övervåningen. Bredvid trappan fanns en toalett som de rev ut och slog bort väggen för att bredda trappan. I och med att de gjorde underarbetet sparade de ca 10 000: - på totalpriset.
    Vet tyvärr inte vart de beställde trappan ifrån.

• izza29

Ska kolla runt lite, tack för länkarna o svaren!

• Hea

Vi har precis fått våran nya trapp till huset. Vi beställde den av en snickare som vi kände till och för endast trappen (utan räcket) kostade det 20.000. DÅ är det i fura och ek. Har man ek så blir det genast mycket dyrare. Nu ska ju räcket in också.

• Kurreburre

Vi har precis bytt trappa (finns bilder i mitt galleri). Vi har så liten plats o lågt tak så kunde inte välja vilken trappa vi ville. Vi köpte en Arké trappa modell Karina, vit, på Optimera. Den kostade 7.700 kr. www.arke.ws/ Hade vi fått plats hade jag valt Kompact ist.
    Den va ganska enkel och sätta upp
    Bauhaus har också en del trappor från en annan tillverkare.

Ska man köpa en ren trätrappa som inte e sånt kit som vår så e det mycket dyrare, typ 15.000-20.000 kr och uppåt beroende på storlek osv.

Svar på tråden Ny innetrappa????