• Anonym (Farligt för samhället!!)

Två kristna misstänkta för mord!

Två kristna libanesiska bröder sitter anhållna misstänkta för trippelmordet på två personer i Uddevalla med muslimsk bakgrund och en svensk kvinna.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20435113.ab

Borde Sverige förbjuda Kristendomen på grund av fara för samhället? Tänk om ännu ett trippelmord sker av kristna???
    Hur kan samhället acceptera detta? Kristendomen visar nu sitt rätta ansikte!!!!!!!!

• Svar på tråden Två kristna misstänkta för mord!
  • kenneth768768

Jag har läst i denna typ av trådar att det är män som utför de flesta våldsbrotten. Så jag tycker män ska förbjudas. Ger mkt mer resultat.

• Ascendere

Enl. SR var de två bröderna nära vänner till offren, så att det skulle vara ett religiöst hatbrott verkar mindre troligt.

• Anonym (Antirasist)
    Anonym (Farligt för samhället!!) skrev 2015-03-09 07:24:46 följande:
    Två kristna libanesiska bröder sitter anhållna misstänkta för trippelmordet på två personer i Uddevalla
    Varför skriver du ut att de misstänkta är libaneser för? Det spelar väl ingen roll var de kommer ifrån? Dessutom är de bara misstänkta och inte dömda.

Är du rasist eller???
  • Anonym (suprice)

Du missar målet här, det var araber det handlade om till allas stora förvåning, eller inte.

Anonym (Antirasist) skrev 2015-03-09 10:11:52 följande:
    Varför skriver du ut att de misstänkta är libaneser för? Det spelar väl ingen roll var de kommer ifrån? Dessutom är de bara misstänkta och inte dömda.

Är du rasist eller???
    Har hängt hela gårdagen på Flashback, det smittas sorry. //3
    Anonym (suprice) skrev 2015-03-09 10:23:51 följande:

Du missar målet här, det var araber det handlade om till allas stora förvåning, eller inte.

Fortfarande kristna.
  • Dr Nail

Har du en bättre (pålitligare) källa än Aftonbladet? Låter som skitsnack.

Dr Nail skrev 2015-03-09 11:28:31 följande:

Har du en bättre (pålitligare) källa än Aftonbladet? Låter som skitsnack.

Att de är kristna? Den enda pålitliga källan är deras efternamn och var det härstammar ifrån.

(Jag vet dock om att de är kristna, men efternamnet är den källan som andra som inte känner familjen kan få).
  • Dr Nail
    Anonym (Farligt för samhället!!) skrev 2015-03-09 11:43:16 följande:

Att de är kristna? Den enda pålitliga källan är deras efternamn och var det härstammar ifrån.

(Jag vet dock om att de är kristna, men efternamnet är den källan som andra som inte känner familjen kan få).

Nä. Det exakt vad de vill att du ska tro. Aftonbladet skriver vad som helst för att sälja lösnummer. Efternamnen spelar ingen roll, vi vet ju ändå inte vad de heter på riktigt....
    Dr Nail skrev 2015-03-09 11:50:58 följande:
    Nä. Det exakt vad de vill att du ska tro. Aftonbladet skriver vad som helst för att sälja lösnummer. Efternamnen spelar ingen roll, vi vet ju ändå inte vad de heter på riktigt....
    Aftonbladet har inte ens tagit upp etnicitet/religion? Jag känner ju familjen.

Får man skriva efternamn btw på familjeliv eller är det emot reglerna? Skulle kunna göra det så ser du själv.
  • Anonym (suprice)
    Anonym (Farligt för samhället!!) skrev 2015-03-09 11:04:47 följande:
    Fortfarande kristna.

Förändrar inget i sammanhanget.

• hejnina

Är det muslimer som begår brott så beror det på religionen. Är det kristna som begår brott så beror det istället på ursprung. Om brottet begåtts av någon som är etniskt svensk sen flera generationer tillbaks så handlar det istället om ett enda litet rötägg och det är inget att lägga vikt vid. Klassiskt. 

hejnina skrev 2015-03-09 17:10:11 följande:

Är det muslimer som begår brott så beror det på religionen. Är det kristna som begår brott så beror det istället på ursprung. Om brottet begåtts av någon som är etniskt svensk sen flera generationer tillbaks så handlar det istället om ett enda litet rötägg och det är inget att lägga vikt vid. Klassiskt. 

Just därför jag skapade tråden... hade varit "omg islam!!!!!" om det varit muslimer som blivit misstänkta. 
  • hejnina
    Anonym (Farligt för samhället!!) skrev 2015-03-09 17:26:05 följande:
    Just därför jag skapade tråden... hade varit "omg islam!!!!!" om det varit muslimer som blivit misstänkta. 
    Haha, jag förstår. Det var så sjukt komiskt att den tesen bekräftades bara några inlägg in. "Du missar målet här, det var araber" haha aha, nu är religionen inte så viktig längre minsann :D
  • Anonym (suprice)
    hejnina skrev 2015-03-09 17:40:43 följande:
    Haha, jag förstår. Det var så sjukt komiskt att den tesen bekräftades bara några inlägg in. "Du missar målet här, det var araber" haha aha, nu är religionen inte så viktig längre minsann :D

Dagens massinvandring från mena länder är det största problemet ja, att den består av mestadels muslimer kommer man heller inte ifrån.

Svar på tråden Två kristna misstänkta för mord!