Anonym (skir regeler) skrev 2015-03-09 13:54:34 följande:
F y fan vad sjukt. Så i praktiken så kan hans barn ta del av pengarna som mina föräldrar sparade åt mig som liten.
Sjukt samhälle vi lever i att man ska känna att man inte kan gifta sig med den man bor med om den har barn sedan tidigare.
Känner att jag gör det bäst för mig att inte gifta mig då barnens mamma vet hur man lever på bidrag och skulle utan tvekan se till att ta så mycket som möjligt.
Hur är det för våra gemensamma då? är det bäst för dom om vi är gifta eller inte?
Ni kan gifta er, men då måste ni skriva äktenskapsförord, vilket tydligen kan sticka andra i ögonen.
Det viktigaste är att man är medveten om vad ett äktenskap innebär juridiskt, både fördelar och nackdelar, folk har en förmåga att se fördelarna men gärna inte nackdelarna.
Era gemensamma vinner inte så mycket, de kan inte kräva ut sin del om någon av er går bort, det är bara särkullebarnen som har den rätten.
Att gifta sig kan vara ett skydd för den ekonomiskt svaga i ett förhållande, men ofta ett minus för den ekonomiskt starkare.
Men vet man om vad ett äktenskap innebär och båda vill det, så ska man självklart gifta sig.
Jag hade inte gift mig om jag var du, men köpt hus, med ett inbördes testamente