Inlägg från: Anonym (hum...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hum...)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Var det nästan som lite vitsmulig konstistens? Så har alla mina 3 barn haft det, det brukar vara när dom pruttat och det kommit yttepytte bajs. Kanske inte syns i blöjan.
    Har båda könen på mina barn. Och absolut kan tjejer vara lite röda där nere. Har hon heller inte bajsat på ett tag så tycker jag att det låter fullt normalt.

Ditt beteende tycker jag låter betydligt mycket mer oroande faktiskt. Tror för din egen skull att du bör prata med någon om detta. Både för ditt eget, ditt barns och din mans skull.

• Anonym (hum...)
    Monkii skrev 2015-03-09 18:02:14 följande:

Hur länge är ett tag sedan hon bajsade? Visste inte ens att bebisar kan bli så förstoppade att det blir hårt. Eller man skaffar väl hjälp innan det går så långt tänker jag mig.

Klart att dom kan. Ett barn som helammas blir det väl kanske inte. Men ett barn som äter ersättning, samt ett barn som börjat med smakportioner kan absolut bli hårda i magen.
    Kan gå från en dag till en annan.

Man bör dock ge lactulos om man märker att dom är hårda i magen och har problem med att bajsa.
  • Anonym (hum...)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 18:44:04 följande:
    Tack för att du fokuserar på mina frågeställningar. Vad skönt att höra att någon äknner igen sig i frågan. Precis, nästan som en vitsmulig konstistens. Jag skulle säga typ mozarella fast  i små små bitar och något "salvigare"... låter som det du beskriver? Hon hade inget bajs alls, men kanske kunde det kommit med en prutt då?

Förstår att det låter galet såhär taget ur sin kontext. Det jag beskriver är ju dock en minimal del av min och vår vardag. Tankar och en oro som jag bär själv, men som jag här samlat ihop i ett långt inlägg. Men att gå igång och försöka förklara mig om min person mer än så ids jag inte göra, jag vet själv helheten och att detär en sund sådan. Tack dock för din uppriktighet, sökte ju sådant till viss del!
    Översta stycket är precis så som alla mina 3 haft det. Och speciellt då dom inte bajsat på ett tag. Mina barn har ätit ersättning dom också.

Tänkte mest för ditt mående. Du kommer stressa upp dig tills du blir sjuk över detta.
  • Anonym (hum...)
    VIDE MI skrev 2015-03-09 19:09:50 följande:

Nu kanske inte jag förstod riktigt! Men har hon en sprucken anal och är öm och röd i slidan så är det absolut ett tecken. Eller var hon bara lite röd på slidan och i rumpen, då är det ju normalt. Men en sprucken anal får man inte normalt, då har ju något hänt. Men som sagt jag kanske inte förstod.... Jag hade dött om mitt barn hade spruckit, då drar man väl till vårdcentralen eller barnmedicin eller ???

Jag tolkade inte ts alls såhär. Men OM det är så som du tolkat det så hade jag personligen tagit mitt barn direkt till barnakuten.

Men som jag tolkar ts är ett helt normalt utseende hos barn, och speciellt om dom haft lite problem med magen.
  • Anonym (hum...)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 19:07:23 följande:
    Åh, så skönt att höra! Funderar bara på såret/sprickan och rodnaden också... sådan skum slump att det kom i samma veva. Har du fått någon förklaring kring vad det vita beror på/består av?

Förstår att det här framstår som om jag "gärna" hittar anledningar att tro att min man gjort något. Men verkligheten är den motsatta. Jag försöker finna logiska förklaringar och drar mig för att ta upp detta någonstans, kan inte se att min man ska kunna ha gjort något sådant. Men just därför försöker jag tvinga mig att fundera kring möjligheterna också. Det skrämmer mig att möjligt bli en av de som blundar för att man inte vill/kan tro på det.

Ja, just detta dygnet har inte varit kul...  i andra hänseenden ser jag mig som stark och med stor förmåga att kunna hantera stressade situationer eller "ämnen". Jag litar till min förmåga att kunna hantera denna sits, vart den nu hamnar. Men även jag behöver bolla frågan mot andra anonymt. Om sen FL är bästa forumet för det är kanske en annan fråga...
    Det du beskriver låter helt normalt. Och det vita vet jag inte, men fick tidigt till mig med mitt första att det kunde bli så av pruttar.
    Och när alla 3 varit likadana så kan jag med säkerhet garantera dig att det kan se ut så.

Tjejer blir lätt lite rosa/röda vid mynningen. Inte konstigt alls. Och som nämns i tråden kan dom ha flytningar, även blodblandade flytningar redan som bebisar.
    Finns till och med något som heter stjärtfluss.

Min ena hade flytningar på BB. Både jag och maken blev livrädda när vi öppnade blöjan. Men barnmorskan förklarade att det var inte ovanligt, bara att torka bort. Vi trodde att hon var döende eller något. :P
    Hon har dock aldrig haft det sedan dess.

Är det andra saker som gör dig misstänksam? Menar verkligen inte att idiotförklara dig. Man blir som en tiger när man fått barn. Själv har jag jobbat med svårt sjuka barn och har granskat alla mina (gör fortfarande) under lupp. Får ibland hejda mig själv.
  • Anonym (hum...)
    Anonym (N) skrev 2015-03-10 01:08:17 följande:

TS, det låter som normala (tyvärr) röda utslag som alla ungar får.

Något som INTE är normalt är när mammor pussar sina söners snoppar! Varför gör man så?? DET är ett övergrepp!

Men ärligt, vilka gör det? Aldrig hört eller sett någon faktiskt göra det. Tror det är något hittepå att det är vanligt faktiskt.
  • Anonym (hum...)
    Anonym (justdet) skrev 2015-03-10 11:13:16 följande:
    Tror faktiskt det förekommer en del. Kanske inte i Sverige.
    Tror? Varför tror du det då? Och det är alltså mammor som pussar sina söners penisar du tror sker runt om i världen? Att det är vanligt?
    Förekommer gör det ju säkert, men att det är något som är vanligt förekommande har jag svårt att tro.

• Anonym (hum...)
    Anonym (justdet) skrev 2015-03-10 11:24:17 följande:
    Därför att jag arbetat med kollegor från andra kulturer, där en son fortfarande är lite bättre (eller kanske bara roligare) än en dotter. En beskrev förtjust hur den sögs in i näsan när hun luktade på sin späda sons snopp. Inget sexuellt alls i det, hon var bara glad för att hennes barn hade en fin penis. Ungefär som att räkna tår och fingrar.
    Jag har aldrig gjort det själv, men jag är ju också uppväxt i Sverige, där sådant är oacceptabelt.
    Blä.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?