Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 19:07:23 följande:
Åh, så skönt att höra! Funderar bara på såret/sprickan och rodnaden också... sådan skum slump att det kom i samma veva. Har du fått någon förklaring kring vad det vita beror på/består av?
Förstår att det här framstår som om jag "gärna" hittar anledningar att tro att min man gjort något. Men verkligheten är den motsatta. Jag försöker finna logiska förklaringar och drar mig för att ta upp detta någonstans, kan inte se att min man ska kunna ha gjort något sådant. Men just därför försöker jag tvinga mig att fundera kring möjligheterna också. Det skrämmer mig att möjligt bli en av de som blundar för att man inte vill/kan tro på det.
Ja, just detta dygnet har inte varit kul... i andra hänseenden ser jag mig som stark och med stor förmåga att kunna hantera stressade situationer eller "ämnen". Jag litar till min förmåga att kunna hantera denna sits, vart den nu hamnar. Men även jag behöver bolla frågan mot andra anonymt. Om sen FL är bästa forumet för det är kanske en annan fråga...
Det du beskriver låter helt normalt. Och det vita vet jag inte, men fick tidigt till mig med mitt första att det kunde bli så av pruttar.
Och när alla 3 varit likadana så kan jag med säkerhet garantera dig att det kan se ut så.
Tjejer blir lätt lite rosa/röda vid mynningen. Inte konstigt alls. Och som nämns i tråden kan dom ha flytningar, även blodblandade flytningar redan som bebisar.
Finns till och med något som heter stjärtfluss.
Min ena hade flytningar på BB. Både jag och maken blev livrädda när vi öppnade blöjan. Men barnmorskan förklarade att det var inte ovanligt, bara att torka bort. Vi trodde att hon var döende eller något. :P
Hon har dock aldrig haft det sedan dess.
Är det andra saker som gör dig misstänksam? Menar verkligen inte att idiotförklara dig. Man blir som en tiger när man fått barn. Själv har jag jobbat med svårt sjuka barn och har granskat alla mina (gör fortfarande) under lupp. Får ibland hejda mig själv.