Övergrepp på vår 4 månaders?
Hej
Jag har kanske inte så mycket nytt att komma med i din frågeställning men vill bara säga att jag förstår din oro precis. Jag hade otur när jag var liten och blev utsatt för övergrepp av en släkting. Alla var förvånade förstås. Men nu i efterhad känner jag at det fanns saker de borde ha reagerat på.
Nu har jag egna döttrar och är nojjig så klart. Varenda liten detalj som kanske är ett tecken har jag koll på. Gillar inte när de leker själva med manliga släktingar för mycket och frågar mycket om dagis och sånt, diskret men ändå så jag hoppas att jag skulle uppfatta om nåt var fel.
Om jag var i din situation skulle jag gjort vad jag kunde för att begränsa hans ensamtid med bebis, bara för att se om han anstränger sig för att få mer tid igen och vad han vill ha den tiden till. Naturligtvis så diskret som möjligt så han inte känner sig iaktagen på nåt sätt.
Det är ett jättesvårt ämne, man vill ju inte att någon ska känna sig anklagad som är oskyldig. Men man vill ju definitivt fånga upp om nåt inte står rätt till.