Inlägg från: Anonym (anklagad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anklagad)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Jag har själv blivit anklagad av mitt barns mor för detta och blir illa berörd av att läsa detta och samt vissa av kommentarerna. Hur hade ni själva hanterat om ni blivit oskyldigt anklagade för något sånt här? Tror inte ni kan sätta er in i det.
    Drar du igång en sån här sak riskerar du att förstöra livet för alla parter, inklusive din dotter. Samtidigt är det fruktansvärt att gå bakom ryggen på din man om du nu inte kan släppa det. Frågan är om det inte är bättre att vara ärlig och säga vad du är rädd för, vad det beror på och vad som ligger bakom (ditt jobb) samt säga att du är redo att gå i terapi för att bearbeta din rädsla. Borde ni inte få det (psykoterapi) bekostat av jobbet med tankte på vad du jobbar med? Ångestdämpande mediciner kan också hjälpa.

• Anonym (anklagad)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:00:31 följande:

Man ska aldrig ta en massa mediciner (som vissa skrivit) som ångestdämpade när man endast är orolig och misstänksam. Ibland bör man lita på sin magkänsla. Det är något inbyggt i människan sedan vi föddes att ha instinkter som varnar oss. Att dämpa och skjuta undan tankarna är inte hälsosamt!

Det var just lätt ångestdämpande medicin (ej massa som du skrev) + terapi som fick mamman till mitt barn att komma över sina fobier om att jag skulle vara pedofil. Inget annat hjälpte. Magkänslan är fel ibland tyvärr. Därav dessa fobier.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?