• Anonym (nn)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Kan inte folk läsa ALLT Ts skrivit innan ni kommenterar? Klicka 'visa endast' under TS.
    Blir lätt irriterande att läsa en massa påhopp mot TS om att hon är paranoid osv när ni inte ens läst allt hon skrivit.
    Man ska aldrig ta en massa mediciner (som vissa skrivit) som ångestdämpade när man endast är orolig och misstänksam. Ibland bör man lita på sin magkänsla. Det är något inbyggt i människan sedan vi föddes att ha instinkter som varnar oss. Att dämpa och skjuta undan tankarna är inte hälsosamt!
    Istället bör nu TS se till att filma honom i smyg under en längre tid för att se så att allt står rätt till.
    Sen så tycker jag inte folk, framförallt män, ska detta med pedofili och våldtäkt personligt! Skärp er!
    Det här handlar inte om Er och Era personliga problem. Det handlar om TS och hennes situation, respektera det.

• Anonym (nn)
    Anonym (justdet) skrev 2015-03-10 19:10:00 följande:
    Oj!
    Jag trodde det handlade om barnet!
    ?
    Du kanske svarade till fel person? Självklart handlar det om barnet och just därför bör TS se till att allt står rätt till! Hon har fått massa tips i tråden som jag hoppas hon tar till sig av. Det verkar iofs som TS har lämnat tråden.
  • Anonym (nn)
    Anonym (justdet) skrev 2015-03-10 19:25:32 följande:
    Nej.

Såvida du inte menar att det är TS som ser missbruk och övergrepp när det inte finns?
    Och det därför är ett problem som endast finns hos TS?
    Va?
    Jag förstår inte vad du skriver, tyvärr.
    Jag menar att detta handlar om TS och hennes situation, inte om utsatta pappor och andra som vädrat sina problem i tråden.
    Många har problem med att skilja på en individs situation och sin egen.
    Väldigt många är också känsliga när det gäller just pedofili och våldtäkt och ser det som en anklagelse mot alla män när det egentligen handlar om EN individ som är man. Det är ingen som anklagar någon utan TS vill ha hjälp med sin situation och hur hon kan gå tillväga.
    Hon har fått många tips och råd i tråden. Ingen har sagt att TS man är skyldig, utan att hon ska se till att hennes oro inte är befogad och det gör hon bäst genom att ta till sig av tips och råd från människor som är kunniga inom området.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Hemskt!) skrev 2015-03-10 19:27:27 följande:
    Filmar hon och misstror hon sin sambo kan man ju hoppas sambon har vett nog och lämnar ts och då även anmäler henne, det är hon som är ner i sitt barns underliv och tar kort och rådar runt och försöker hitta bevis på sin förmodligen oskyldiga sambo. Ts analyserar och överdriver och det syns i varje inlägg tyvärr. Det är ts som begår övergrepp i sin jakt på att få sin sambo stämplad som pedofil. Det här kommer aldrig sluta lyckligt, stackars barn! Hur ska det bli när barnet ev får en manlig förskolepedagog eller en manlig lärare, fritidspedagog eller skräcken, en manlig simlärare? Inget av det hon skriver bevisar eller ens visar på att han gjort något mot sitt barn och att misstro sin sambo på det här sättet är ju hemskt! Och till dem som säger separera, ja han är fortfarande pappa och har umgänge och han kommer ganska snart (tiden går fort) att ha barnet själv på umgänge, även över natten. Fortsätter ts så här så är det nog ändå inte hon som lämnar det är nog sambon.
    Fast, nog måste man sätta sin egen stolthet åt sidan och göra det bästa för sitt barn?
    Om han nu inte är skyldig så vad gör det om hon filmar honom i smyg när han sköter om barnet? Hur tar någon skada av det? Barnet är för litet och mannen vet ingenting om det.
    Så återigen, hur tar någon av dem skada av att bli smygfilmad under en kort period för att stilla TS oro?
    Jag vet inte hur det är med dig men jag skulle göra allt för att se till att mitt barn mår bra, sen så läser du och jag TS helt olika....jag ser mer som TS söker efter svar som säger att hon är paranoid och att mannen är oskyldig. För mig låter som hon försöker hitta fel på sig själv istället för att ta till med praktiska lösningar på problemet.
  • Anonym (nn)
    Anonym (anklagad) skrev 2015-03-10 19:50:48 följande:
    Det var just lätt ångestdämpande medicin (ej massa som du skrev) + terapi som fick mamman till mitt barn att komma över sina fobier om att jag skulle vara pedofil. Inget annat hjälpte. Magkänslan är fel ibland tyvärr. Därav dessa fobier.
    Ibland kan man ha fel men då är det extra viktigt att först se till att man också har fel innan man anklagar eller ignorerar problemet.
    Hur som helst hoppas jag TS tar till sig av alla råd hon fått i tråden då det kan hjälpa i hennes situation.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Lizzie Lei) skrev 2015-03-10 20:01:26 följande:
    Och genom att smygfilma honom förstör hon tilliten ännu mera om han är oskyldig. TS är rejält yrkesskadad och har säkerligen en förlossningsdepression som inte lämnar barnet ifrån sig till dess fader utan hittar på en massa för att kunna lägga band helt och hållet på flickebarnet. Tänk om mannen har samma tankar om TS. Att hon utesluter honom för att kunna begå övergrepp och han kan inte ens kontrollera det för ts lämnar inte ifrån sig barnet. Nä TS bör lämna mannen om hon inte har någon tillit till honom. Vem vill leva och dela sitt liv med någon man inte litar på? Och eftersom bebisen är så pass liten kommer ju bebisen automatiskt bo hos henne i början och då kommer hon ju automatiskt utesluta honom ur barnets liv genom att man tar umgänget via soc också berättar hon om pedofilen hon skaffade barn med
    Som sagt, jag kan bara utgå från mig själv och för mig skulle mitt barns säkerhet komma först. Jag ser inte hur det förstör något, snarare så om han visar sig vara oskyldig så stärks min kärlek gentemot honom då jag vet att han är oskyldig. Det handlar ju bara om en kortare period och sen om det visar sig att han inte är skyldig så kan man ta tag i terapi osv.
    Jag tycker faktiskt det viktigaste i denna situationen är barnet och om du har läst TS andra inlägg så ser du att det inte är första gången varningsflaggorna visat sig.
    Efter en eller två gånger, okej, men efter flera? Nej, då tycker jag faktiskt man har en skyldighet att ta reda på vad som egentligen försigår.
    Man ska aldrig ignorera sin magkänsla.
  • Anonym (nn)

Jag förstår ärligt talat inte vad som är så hemskt med att smygfilma TS man i barnrummet en kortare period för att stilla sin oro?
    Är han oskyldig så gör det väl inget? Han kommer ju inte veta om det och är han inte skyldig så är det bara en pappa som byter om sitt barn, varför så rädda? Jag tycker nästan TS har en skyldighet gentemot sitt barn att se till så att allt står rätt till.
    Man ska absolut inte ignorera sin magkänsla! 
    Hans reaktion f.ö. (om ni läst allt TS skrivit) var väldigt suspekt.

• Anonym (nn)
    Anonym (Omg) skrev 2015-03-10 20:08:44 följande:
    Hur hade du reagerat om din respektive filmade dig för att hen misstänker att du antastar ditt barn? Och sedan hade den enda motiveringen till dennes misstankar varit att flickan var röd i stjärten? Som majoriteten av spädbarn blir ibland?
    Jag hade hellre sett att jag blev dumpad av mitt barns pappa med delad vårdnad så länge han inte kan bevisa i rättegång att jag är en opassande föräldrer (vilket inte hade gått om jag är oskyldig) än att min integritet blir kränkt av mannen jag lever med som smygfilmar mig för att han inte litar på mig som förälder eller människa öht. Vad händer när/om ts finner att pappan är oskyldig och enbart kärleksfull som förälder, fortsätter man bara och låtsas som ingenting? Berättar man att "älskling, jag misstänkte att du antastat vår dotter så jag smygfilmade dig ett tag när du böt blöja, men det är lugnt du är grön"
    Så kan man ju visserligen göra men personligen hade jag stuckit samma sekund jag insåg att jag lever med en människa som tror det absolut värsta om mig så lättvindigt.
    Fast det märks ju att du inte läst allt Ts skrivit, suck.
    läste du om hans dotter? om hans reaktion? om dotterns reaktion?
  • Anonym (nn)

Ibland måste man vara vuxen nog att sätta sina egna känslor åt sidan.
    Nu handlar det först och främst om barnet och att se till att barnet mår bra. Punkt.
    Integritet hit och dit som om det har någon betydelse när det gäller ett barn som inte kan tala ännu.

• Anonym (nn)
    Anonym (Lizzie Lei) skrev 2015-03-10 21:19:29 följande:
    Då lämnar du mannen och gör en anmälan för ditt barns skull och leker inte detektiv med ditt barns liv som insats. Mycket dåligt omdöme att fortsätta ett förhållande ned någon man inte litar på till den milda grad att man tror att han utför sexuella handlingar på bebisen. Går man inte då och skyddar sitt barn är man lika skyldig till övergreppen.
    Eh, förlåt men va!? Så man ska göra en anmälan och skilja sig innan man vet svart på vitt om det ens stämmer!?
    Man ska alltså anmäla det första man gör och definitivt göra det istället för att, hör och häpna, smygfilma? Du tycker att smygfilmna är en överreaktion men inte att anmäla direkt utan att man vet om det stämmer!?
    Snacka om drastiskt och överdrift från din sida.....det verkar verkligen som du har något emot detta med smygfilmandet och jag hade nog hållt med dig om det handlade om något integritetskränkande som att bli filmad i badrummet men inte när man byter blöja på sitt barn.
    Näe, jag börjar allvarligt tro att vissa personer som skriver här har helt andra agendor....usch.
  • Anonym (nn)
    firebird skrev 2015-03-10 20:52:55 följande:
    Jag tycker det är skrämmande att folk tycker att man ska lita blint på sin partner trots att om man känner att något är fel.. TS har ju märkt flera konstiga saker som hänt, inte bara blöjbyten. Det är vi vuxna som har ansvar att skydda våra barn i första hand! Det borde vara nog jobbigt att varningsflaggor ens dyker upp och faktiskt allt för lätt för många att blunda för det.

Jag tycker fortfarande hon ska smygfilma för TÄNK OM det hon känner stämmer? Att något är fel och han gör något? Då kan hon skydda dottern innan det går länge tid t.o.m år! Och om han inte gör något? Ja då kan hon andas ut och vet att hon får jobba på sin tillit och be sin man om ursäkt att hon vart nojjig. MEN jag tror inte dessa misstankar kommer från ingenstans oavsett vad hon jobbar med. Vi kvinnor går faktiskt inte och oroar och anklagar våra män hejvilt som vissa här tydligen tror! Min man byter blöjor när vår pojke är ledsen för att se att det inte är vått, han badar naken (som jag oxå gör) med våran bebis och sover i bara underkläder med honom i sängen. Han vill oxå gosa med bebis precis som jag gör! Inget konstigt!
    Men i TS fall så är det något med det han gör som ger en kostig känsla, när vi läser av folk så är det bara 7% som är det vi faktiskt säger, resten är bla tonfall och kroppsspråk. När han svarar på hennes frågor så verkade han svammlig och obekväm. Varför? Och varför återkommer det saker som han gör som är misstänktsamt eller ger henne konstiga vibbar?
    Håller med! bra skrivet.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Lizzie Lei) skrev 2015-03-10 22:15:21 följande:
    Du har ju ändå noll tillit eftersom du har de tankar du har plus att du smygfilmar.
    Om det skulle visa sig att du tex skulle ha fel. Skulle du lägga in dig på psyket som kompensation för ditt paranoida sätt och få hjälp med den? Eller är du god nog att inte granskas?
    Om du lägger undan känsloargumenten ett tag och fokuserar på vad som är viktigt just nu rent logiskt så ser du nog att det bästa TS kan göra just nu, eftersom hon inte är stålmannen  utan en helt vanlig människa, är att just använda sig av de tips hon fått. De bästa just nu är att filma, ja. Det skulle nog t.o.m. dr phil säga.
    Är man vuxen och förälder får man helt enkelt sätta sitt barn först och prioritera sitt barns säkerhet.
    Anonym (Omg) skrev 2015-03-10 22:23:24 följande:
    Massa text och genomskinlig agenda
    Eller så kan du klicka på 'visa endast' under TS och få fram alla TS svar.
    Jag förstår inte vad som är så provocerande med det jag skriver men nu anar jag ett och annat från både dig och en annan i tråden, riktigt obehagligt.
    Att bli så arg över en förälder som är orolig och försöker få hjälp och som ändå har väntat så länge med att agera....ja, det säger väl allt.
    Jag hoppas TS ignorerar er och era agendor och tar till sig av oss som försöker hjälpa istället för att kalla en mamma som känner sitt barn mer än någon annan för "paranoid" m.m.
    Nu när jag förstår vad du/ni är ute efter så tänker jag inte fortsätta denna konversationen med er.  

• Anonym (nn)
    Jahopp...det verkar som TS har lämnat tråden.

Tråkigt men jag hoppas allt ordnar sig för henne! Och till dig som svarade på min kommentar: Självklart tycker jag hon ska gå till läkare också, men man kan väl göra två saker samtidigt? Hon kan väl fortfarande gå till läkare och undersöka och även filma? Och snälla ta inte min dr phil kommentar seriöst, jeez..
    Ja, ja, finns väl inte så mycket mer att säga när TS inte är här och kan ge oss mer information.
  • Anonym (nn)
    Drottningen70 skrev 2015-03-11 21:19:42 följande:
    Förövrigt tror jag att all ilska som TS får ta emot i tråden grundar sig i rädsla för det som de flesta av oss uppfattar som otänkbart. Hela vårt inre vänder sig när vi tänker på att en till synes normal förälder i en normal familj skulle kunna begå övergrepp mot ett spädbarn. Man vill tänka att det är så oerhört ovanligt att det knappt är värt att nämna. Att det är en verklighet långt borta från ens egen värld. Då reagerar man med ilska när nån rubbar världsbilden, när tanken väcks att det SKULLE kunna vara min familj. Man klarar inte av att tänka att det faktiskt KAN stämma. Det är i exakt den radioskuggan som sadistiska pedofiler får spelrum...
    Precis så är det, tyvärr.
    Sådan ilska riktade mot oss som säger att det kan (notera: Inte är) finnas en grund för Ts oro blir genast påhoppade och får en massa kommentarer om att vi är "paranoida" och "dumma i huvudet" (numera borttagna kommentarer) och andra nedsättande kommentarer.
    Att smygfilma i barnrummet likställs med otrohet (ja, oavsett vad du lady godiva säger, annars skulle du ta ett annat exempel) och är en STOR kränkning mot mannen, barnets säkerhet, som inte ens kan tala ännu, skiter dessa personer i, utan det är mannens integritet som går först. Ja, du läste rätt: integritet, som om man sa att hon skulle smygfilma honom i badrummet, överreaktion så det  bara stänker om det.
    Det är som du säger, man vill inte se, höra eller ens tänka tanken. 
    Och, ja, Lady Godiva, jag tycker TS skulle agerat redan när hon såg sin styvdotters reaktion och andra varningstecken tidigare.
  • Anonym (nn)
    Lady Godiva: Jag har ALDRIG sagt att du/ni är pedofiler eller något liknande. Jag sa att vissa har sina egna agendor och med det menade jag att ni inte ens vill tänka tanken att det kan finnas en möjlighet att det kan stämma. Det är en otäck tanke som ni helst vill glömma och därför tystar ni ner oss andra som ger TS konkreta, praktiska lösningar!
    Att det ens kan finnas en sanning i det skrämmer er och ni reagerar med ilska mot oss som bara vill TS dotter väl! Det finns inget annat hon kan göra än att just gå till läkare, smygfilma i BARNRUMMET när han byter om barnet och även vara uppmärksam.
    Vad ska hon annars göra? Fortsätta blunda och låtsas som ingenting? Eller som vissa sa/säger: lägga in sig på psyk eller ta ångestdämpade (wtf??) tabletter.
    Hur hjälper det TS och hennes barn? Rent konkret? Hon måste ju fortfarande se om det stämmer eller inte, det är ju för tusan hennes skyldighet som förälder och ja jag skulle säga samma sak om rollerna var ombytta och det var pappan som misstänkte TS så vänligen sluta försök göra detta till en feministisk och politisk fråga.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?