Inlägg från: Anonym (Lizzie Lei) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lizzie Lei)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:00:31 följande:

Kan inte folk läsa ALLT Ts skrivit innan ni kommenterar? Klicka 'visa endast' under TS.
    Blir lätt irriterande att läsa en massa påhopp mot TS om att hon är paranoid osv när ni inte ens läst allt hon skrivit.
    Man ska aldrig ta en massa mediciner (som vissa skrivit) som ångestdämpade när man endast är orolig och misstänksam. Ibland bör man lita på sin magkänsla. Det är något inbyggt i människan sedan vi föddes att ha instinkter som varnar oss. Att dämpa och skjuta undan tankarna är inte hälsosamt!
    Istället bör nu TS se till att filma honom i smyg under en längre tid för att se så att allt står rätt till.
    Sen så tycker jag inte folk, framförallt män, ska detta med pedofili och våldtäkt personligt! Skärp er!
    Det här handlar inte om Er och Era personliga problem. Det handlar om TS och hennes situation, respektera det.

Och genom att smygfilma honom förstör hon tilliten ännu mera om han är oskyldig. TS är rejält yrkesskadad och har säkerligen en förlossningsdepression som inte lämnar barnet ifrån sig till dess fader utan hittar på en massa för att kunna lägga band helt och hållet på flickebarnet. Tänk om mannen har samma tankar om TS. Att hon utesluter honom för att kunna begå övergrepp och han kan inte ens kontrollera det för ts lämnar inte ifrån sig barnet. Nä TS bör lämna mannen om hon inte har någon tillit till honom. Vem vill leva och dela sitt liv med någon man inte litar på? Och eftersom bebisen är så pass liten kommer ju bebisen automatiskt bo hos henne i början och då kommer hon ju automatiskt utesluta honom ur barnets liv genom att man tar umgänget via soc också berättar hon om pedofilen hon skaffade barn med
  • Anonym (Lizzie Lei)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 20:07:50 följande:
    Som sagt, jag kan bara utgå från mig själv och för mig skulle mitt barns säkerhet komma först. Jag ser inte hur det förstör något, snarare så om han visar sig vara oskyldig så stärks min kärlek gentemot honom då jag vet att han är oskyldig. Det handlar ju bara om en kortare period och sen om det visar sig att han inte är skyldig så kan man ta tag i terapi osv.
    Jag tycker faktiskt det viktigaste i denna situationen är barnet och om du har läst TS andra inlägg så ser du att det inte är första gången varningsflaggorna visat sig.
    Efter en eller två gånger, okej, men efter flera? Nej, då tycker jag faktiskt man har en skyldighet att ta reda på vad som egentligen försigår.
    Man ska aldrig ignorera sin magkänsla.
    Då lämnar du mannen och gör en anmälan för ditt barns skull och leker inte detektiv med ditt barns liv som insats. Mycket dåligt omdöme att fortsätta ett förhållande ned någon man inte litar på till den milda grad att man tror att han utför sexuella handlingar på bebisen. Går man inte då och skyddar sitt barn är man lika skyldig till övergreppen.
  • Anonym (Lizzie Lei)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 21:30:45 följande:
    Eh, förlåt men va!? Så man ska göra en anmälan och skilja sig innan man vet svart på vitt om det ens stämmer!?
    Man ska alltså anmäla det första man gör och definitivt göra det istället för att, hör och häpna, smygfilma? Du tycker att smygfilmna är en överreaktion men inte att anmäla direkt utan att man vet om det stämmer!?
    Snacka om drastiskt och överdrift från din sida.....det verkar verkligen som du har något emot detta med smygfilmandet och jag hade nog hållt med dig om det handlade om något integritetskränkande som att bli filmad i badrummet men inte när man byter blöja på sitt barn.
    Näe, jag börjar allvarligt tro att vissa personer som skriver här har helt andra agendor....usch.
    Du har ju ändå noll tillit eftersom du har de tankar du har plus att du smygfilmar.

Om det skulle visa sig att du tex skulle ha fel. Skulle du lägga in dig på psyket som kompensation för ditt paranoida sätt och få hjälp med den? Eller är du god nog att inte granskas?
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?