• Anonym (Omg)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Alltså, inlägg som detta är ju bara bevis på att man idag går och skaffar barn med precis vem som helst.

För att försöka bidra med något lite konstruktivt så kan jag väl bara säga; lämna honom. Oavsett om han är skyldig till dina fruktansvärda anklagelser eller ej så kan man väl knappast dela liv med en man som man tror är kapabel till något sånt. Även om felet sitter hos dig, så är det väl knappast schysst att fortsätta i en relation med de misstankar du bär på. Tänk dig att du själv får reda på att pappan till ditt barn har skrivit ett långt beskrivande inlägg på ett forum om hur han tror att du stoppat fingret i rumpan på din dotter. Jag har jättesvårt att förstå hur man kan leva i en sådan relation, vad fan har man om inte tillit liksom? Du vågar inte lämna honom ensam med henne när du duschar och blir misstänksam när han byter blöja?

Nu kanske du har belägg för dina misstankar i vilket fall du absolut bör anmäla. Har du inte det så låter det faktiskt inte som världens sundaste relation.

Fö så instämmer jag med de som menar att lite vitt kan vara lite gammalt bajs och lite rött i slidöppningen är inte ovanligt hos spädbarn.

Hoppas det löser sig åt de ena hållet eller andra.

• Anonym (Omg)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:35:06 följande:

Fast, nog måste man sätta sin egen stolthet åt sidan och göra det bästa för sitt barn?

Om han nu inte är skyldig så vad gör det om hon filmar honom i smyg när han sköter om barnet? Hur tar någon skada av det? Barnet är för litet och mannen vet ingenting om det.

Så återigen, hur tar någon av dem skada av att bli smygfilmad under en kort period för att stilla TS oro?

Jag vet inte hur det är med dig men jag skulle göra allt för att se till att mitt barn mår bra, sen så läser du och jag TS helt olika....jag ser mer som TS söker efter svar som säger att hon är paranoid och att mannen är oskyldig. För mig låter som hon försöker hitta fel på sig själv istället för att ta till med praktiska lösningar på problemet.

Hur hade du reagerat om din respektive filmade dig för att hen misstänker att du antastar ditt barn? Och sedan hade den enda motiveringen till dennes misstankar varit att flickan var röd i stjärten? Som majoriteten av spädbarn blir ibland?

Jag hade hellre sett att jag blev dumpad av mitt barns pappa med delad vårdnad så länge han inte kan bevisa i rättegång att jag är en opassande föräldrer (vilket inte hade gått om jag är oskyldig) än att min integritet blir kränkt av mannen jag lever med som smygfilmar mig för att han inte litar på mig som förälder eller människa öht. Vad händer när/om ts finner att pappan är oskyldig och enbart kärleksfull som förälder, fortsätter man bara och låtsas som ingenting? Berättar man att "älskling, jag misstänkte att du antastat vår dotter så jag smygfilmade dig ett tag när du böt blöja, men det är lugnt du är grön"

Så kan man ju visserligen göra men personligen hade jag stuckit samma sekund jag insåg att jag lever med en människa som tror det absolut värsta om mig så lättvindigt.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 20:17:47 följande:

Fast det märks ju att du inte läst allt Ts skrivit, suck.

läste du om hans dotter? om hans reaktion? om dotterns reaktion?

Nu kan man ju inte begära att alla läser igenom tjugo sidor innan man får bilda sig en uppfattning. Då skulle ju aldrig de som har ett liv få delta i diskussionen. Jag reagerade på att man tycker det vara helt genomtänkt att tjuvfilma sin sambo ensam med barnet. Oavsett om pappan är skyldig eller ej.

Om jag har förstått rätt nu att ts visst upptäckt ett påtagligt sår vid analöppningen, som dessutom ser ut att vara resultat av någon form av uttöjning som hon själv beskriver det, så borde man naturligtvis gå direkt till en läkare och få det undersökt med ev polisförhör som följd utan att behöva ta hänsyn till de vuxna i sammanhanget. Helt ok.

Men vad alla här briljant nog presenterat för ts som den ultimata lösningen på allt, skulle vara att lämna den, låt oss säga *på riktigt* pedofilmisstänkte pappan ensam tillräckligt länge för att han ska frestas att antasta dottern en sista gång för att mamma ska få det på film och använda som bevis i rättegång.

Skulle man göra likadant med sin tonårsdotter och testa sin magkänsla med den *på riktigt* misstänkta våldtäktsmannen genom att lämna honom ensam med henne? För att kunna filma det?

Bör man inte skydda barnet från den misstänkte isåfall tills han är bevisat oskyldig? Om man nu ändå ska försöka resonera som er, fast lite mer rätt liksom?
  • Anonym (Omg)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 22:56:11 följande:

Om du lägger undan känsloargumenten ett tag och fokuserar på vad som är viktigt just nu rent logiskt så ser du nog att det bästa TS kan göra just nu, eftersom hon inte är stålmannen  utan en helt vanlig människa, är att just använda sig av de tips hon fått. De bästa just nu är att filma, ja. Det skulle nog t.o.m. dr phil säga.

Är man vuxen och förälder får man helt enkelt sätta sitt barn först och prioritera sitt barns säkerhet.Eller så kan du klicka på 'visa endast' under TS och få fram alla TS svar.

Jag förstår inte vad som är så provocerande med det jag skriver men nu anar jag ett och annat från både dig och en annan i tråden, riktigt obehagligt.

Att bli så arg över en förälder som är orolig och försöker få hjälp och som ändå har väntat så länge med att agera....ja, det säger väl allt.

Jag hoppas TS ignorerar er och era agendor och tar till sig av oss som försöker hjälpa istället för att kalla en mamma som känner sitt barn mer än någon annan för "paranoid" m.m.

Nu när jag förstår vad du/ni är ute efter så tänker jag inte fortsätta denna konversationen med er.  

"De bästa just nu är att filma, ja. Det skulle nog t.o.m. dr phil säga.

Är man vuxen och förälder får man helt enkelt sätta sitt barn först och prioritera sitt barns säkerhet."

Skulle dr Phil ha sagt det? Varför sa du inte det från början!? ;)

Den fundamentala skillnaden mellan det vi menar är väl att jag inte anser det vara barnets bästa att medveten lämna henne ensam med mannen man tror antastar henne.

Det enda jag sa att är han misstänkt pedofil i vilket fall jag aldrig hade lämnat mina någon av mina döttrar ensam med honom för att ertappa honom med det sexuella övergreppet och ha det inspelat på film.

Har du inte svar på varför man skulle göra en sådan urkorkad grej istället för att direkt gå till läkare och undersöka skadan i analen så får jag väl bara anta att du har slut på argument. Det brukar nämligen vara då alla nästan-kränkta fl: are lämnar diskussionen, när de inte har något bättre att komma med.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?