• Haskel

Övergrepp på vår 4 månaders?

Först och främst tror jag att du ska sluta jobba med utsatta barn. Alla klarar inte ett sådant jobb. 
    Du vill inte göra samma misstag att missa ett övergrepp. Därför söker du tecken på övergrepp på din dotter. När man söker finner man. Du finner sådant som, om man vill, kan tolka som tecken.
    Barn är röda i stjärten och kring slidan. Barn kan även få flytningar.
    Ditt sökande efter bevis får dig att gå så långt att du närmast begår övergrepp själv. Tänk om du själv funnit din man med kameran framför din dotters kön.

I nuläget är det INTE din dotter som behöver hjälp. Ingenting tyder på det. Den som behöver hjälp är du. Jag anklagar dig inte. Jag förstår att ditt jobb gett/ger dig mardrömmar och misstankar.

Jag kan garantera dig, att den dagen din 4 månaders dotter eventuellt blivit utsatt för ett övergrepp kommer det att märkas. Då kommer det inte att röra sig om vaga tecken.

• Haskel
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 19:28:58 följande:
    Och du kanske inte ska svara på forum om du inte 1. kan fokusera på frågeställningarna och 2. inte förstår att ett inlägg inte speglar en hel person eller verklighet.

Jag söker inte efter tecken, har som sagt aldrig haft tanken på att min man skulle göra något sådant - tills det började dyka upp suspekta händelser: händelser vilka jag som sagt inte ens nämnt här. Dessutom söker jag nu snarare logiska förklaringar till det som hände här om dagen, vilket också är vad jag ber om - hjälp till att förklara det hela logiskt, endast en person har gett mig något som närmar sig det.

Jag nämner inte rödhet eller flytningar - jag är inte IQ-befriad. Jag nämner att analen hade sprukigt sänder/hade ett blödande sår/spricka i sin ingång.

Det var en fin garanti hörrdu. Du behöver inte lita till min kompetens - en enkel googling på "tecken på övergrepp" säger dig väldigt snabbt (från legitimerade sidor) att några sådana tydliga signaler är det svårt med, särskilt på så pass små barn som TS handlar om. Bra mycket vanligare att ett barn är utsatt utan att det märks. Om du ska påpeka att jag inte verkar vettig kan du åtminstone vara påläst kring det du "garanterar".
    Du skriver att du tittar, fotar och skriver upp saker och ting.
    Enligt mig är det att söka. Även om jag tror att du gör det omedvetet.

Nu säger du också att hennes anal har spruckit sönder, och har ett blödande sår. Då kvittar det om du misstänker övergrepp eller inte. Då åker man in till akuten. Även din kille ser det säkert som nödvändigt att åka in.

Orsaken är i nuläget sekundärt. Primärt är att såret och sprickan läker. Läkarna kommer dessutom säga till om det INTE liknar sår efter hård mage.
  • Haskel
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 21:52:07 följande:
    Har reagerat med tacksamhet till alla som skrivit ett sakligt svar till mig - både de som tyckt att jag behöver söka hjälp själv och de som förstår min oro.

Den kommentar jag svarade på (haskels - vars debatt du nu för?) bemötte inte mina frågor alls utan började diskutera min yrkesskicklighet på ett icke konstruktivt vis.
    Att skriva en kommentar likt "du är sjuk, sök hjälp" hjälper mig knappast kring de frågeställningar jag tagit upp. Ett annat sätt att uttrycka i stort sett samma sak vore tex: "tycker att det låter som om problemet kan ligga hos dig pga dina erfarenheter, kanske skulle det hjälpa att prata med någon?" Eller varför inte förklara hur "dum" jag är utifrån mina faktiskta frågeställningar? "Spricka och blodigt sår i analen i kombination med något vitt som vanligen inte brukar vara där i kombo med röd slida är helt uppenbart ett tecken på X och inte ett övergrepp".

Att utifrån en tankegång om något som eventuellt är, eventuell inte, gå och ta upp något sådant med en reell kollega får du gärna se som normalt funtat - men det är det verkligen inte i min värld. Det om nått vore väl idiotiskt om nu min man är oskyldig. Bättre att ventilera sina tankar anonymt innan man överilat går vidare med det.
    Nu måste jag be om ursäkt, då du missuppfattat det jag försökte säga helt.

Jag ifrågasätter INTE din yrkesskicklighet. Det jag menar, är att du genom ditt jobb kommer i kontakt med utsatta barn. Få människor skulle kunna låta bli att påverkas av sådant. Jag tror alltså enbart att du har svårt skilja på jobb och hem. Det skulle även jag ha haft.

Vidare menar jag INTE att du är sjuk, eller dum. Jag menar enbart att du behöver hjälp att komma över "hjärnspöken". Alltså att inte misstänka övergrepp, så fort du ser något. Din oro, blir ju ett problem för dig och din familj.

Som sagt, jag anklagar dig inte. Jag har förståelse för att du agerar som du gör. Men det blir ju ett problem för er alla.
  • Haskel

Att smygfilma kommer inte att lugna TS ett dugg. Så länge hon inte finner något uppenbart kommer hon enbart se filmerna om och om igen för att hitta saker som kan tolkas början/försök till övergrepp. Hon kommer inte att kunna sluta filma.

Att filma kommer enbart spä på hennes oro. Tänk på hur du själv ser ut när du byter blöja. Du måste torka, tvätta, smörja, pudra kring barnets kön. Allt vidrörande kring könet, busande och gullande med barnet kan tolkas som sexuellt om man vill.

Som en parentes kan jag, som man, även nämna att jag aldrig kunnat förlåta en sådan misstro som smygfilmning innebär. Då vore förtroende som bortblåst, likaså förhållandet. 

• Haskel
    radwanska skrev 2015-03-10 23:21:38 följande:
    Fast nu antar du väldigt mycket om någon annan som du inte kan veta.
    Självklart ser man väl om det begås övergrepp eller om det är vanlig skötsel!
    Ja sista stycket håller jag med om. Känns som en dealbreaker i ett förhållande detta, hehe.
    Är man väldigt misstänksam kan pussande på en naken bebis på skötbordet tolkas galet.. Noggrant smörjande med salva kan tolkas fel. Blöjbyten som sker oftare än man själv anser nödvändigt kan tolkas fel.

Det finns alltså mycket som kan tolkas om en besatthet av att se barnet naken, Att känna, att pussa. 

Allt sådant kommer spä på misstänksamheten, och skapa mer oro. Inte lugna.
  • Haskel
    Anonym (nn) skrev 2015-03-11 21:50:15 följande:
    Lady Godiva: Jag har ALDRIG sagt att du/ni är pedofiler eller något liknande. Jag sa att vissa har sina egna agendor och med det menade jag att ni inte ens vill tänka tanken att det kan finnas en möjlighet att det kan stämma. Det är en otäck tanke som ni helst vill glömma och därför tystar ni ner oss andra som ger TS konkreta, praktiska lösningar!
    Att det ens kan finnas en sanning i det skrämmer er och ni reagerar med ilska mot oss som bara vill TS dotter väl! Det finns inget annat hon kan göra än att just gå till läkare, smygfilma i BARNRUMMET när han byter om barnet och även vara uppmärksam.
    Vad ska hon annars göra? Fortsätta blunda och låtsas som ingenting? Eller som vissa sa/säger: lägga in sig på psyk eller ta ångestdämpade (wtf??) tabletter.
    Hur hjälper det TS och hennes barn? Rent konkret? Hon måste ju fortfarande se om det stämmer eller inte, det är ju för tusan hennes skyldighet som förälder och ja jag skulle säga samma sak om rollerna var ombytta och det var pappan som misstänkte TS så vänligen sluta försök göra detta till en feministisk och politisk fråga.
    Det är förbjudet att filma någon i hans/hennes hem, utan personens medgivande.

Det kan ge fängelse i upp till 2 år.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?