Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Ska jag vara ärlig så låter du lite nojig. Men å andra sidan vet jag själv hur det kan vara när magkänslan skriker något, samtidigt som man har väldigt lite konkret att gå på. Och jag tycker faktiskt man ska ta sådana känslor på allvar. (Jag har dock inte varit i samma sits som du, utan det har rört andra saker). 

Jag skulle föreslå att ta flickan till en läkare. Gör det på en gång, för den typen av skador läker fort. Du behöver inte säga att du misstänker övergrepp, det är läkarens jobb att ställa en diagnos. Berätta bara vad du lagt märke till och fråga vad det kan vara.

Om läkaren inte ser någon anledning till oro kan du också tagga ner. Om läkaren stärker misstankarna om övergrepp har du gjort allt du kunnat för att skydda din dotter.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Anna socionom) skrev 2015-03-10 21:28:19 följande:

Om hon hade märkt konstiga saker innan de skaffade och fick gemensamma barn så borde hon inte skaffat barn med en pedofil. Hon borde iom sin yrkesutövning sett varningstecknen innan han doppade snoppen i henne. Hon påstod att hon sett tecken. Varför lämnade hon inte då, varför fortsatte hon och varför förnekade hon det hon såg med hans äldre döttrar. Kanske just för att det inte var hennes döttrar och inte hennes business, hon skiter fullständigt i om han sätter på hennes bonusbarn. De är inte på hennes jobb och det är inte hennes eget barn. Ändå fortsätter hon med mannen hon tror är peddo. Omdömeslös tycker många här i tråden. Frågan är vad arbetsgivaren säger när de får reda på att hon inte anmälde sin egen familj och skyddade bonusbarnen från incest.

Du tror alltså att vara t ex socionom gör att man omedelbart nosar sig till om någon är pedofil?

Sedan kan det väl vara så att hon inte tänkte så mycket på incidenterna med bonusbarnen just när det hände. När det sedan tillkommer nya saker är det lätt att tänka tillbaka och undra om det man då såg som lite udda men inte mer än så, verkligen var så oskyldigt.

Jag tror inte hennes arbetsgivare har några som helst synpunkter, så länge hon inte misstänks för att aktivt ha skyddat en pedofil
  • Anonym (Fundersam)
    Thyla skrev 2015-03-11 07:13:09 följande:

Bara så du vet så är det där inte normalt.

Kan du utveckla det? Vet inte riktigt vad jag själv tycker. Det kan bero på situationen i övrigt och hur gammalt barnet är enligt mig.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?