Inlägg från: detkanskefunkar |Visa alla inlägg
  • detkanskefunkar

Övergrepp på vår 4 månaders?

Påven Johanna skrev 2015-03-11 08:13:01 följande:
    Det är väl klart att det kan vara helt normalt! Både jag och barnens pappa har legat och hållit om våra ungar i den åldern, och det har vi gjort i bara underkläderna. 

Handlingar blir bara onormala och skadliga om det ligger något sexuellt i dem eller om de utförs med tvång. Att ligga och hålla om sina barn om och när de vill det är förstås inget onormalt alls. 

Ni måste sluta sprida den där sortens felaktiga uppfattningar. Jag läser ibland här om bonusmammor som inte har egna barn (eller som har barn men andra vanor och uttryckssätt för kärlek och omsorg och som diskvalificerar alla andra sätt) som tycker att mycket är onormalt som deras män gör med sina barn (pappan har fötterna i dotterns knä - äckligt, pappan låter dottern sitta i sitt knä - äckligt, dottern ger pappan en puss på munnen - äckligt och så vidare), och det verkar som om många av dessa kvinnor har vuxit upp i familjer där kramar och närhet tog slut samtidigt som blöjan blev onödig. Tragiskt. 
    Tack för att du skriver så!

Min man och jag har två döttrar som nu är 11 och 13 år.
    När de var i 10 års åldern så hände det absolut att både jag och min man höll om dem, även i bara underkläderna. Givetvis var det alltid på deras villkor!

Nu är ju vår äldsta 13 år och läget har blivit ett annat.  Nu tycker hon att hennes pappa är den pinsammaste personen på jorden, och håller på att "dö" om han går med bar överkropp från badrummet till sovrummet .

Men jag - mamman - får fortfarande krypa ner hos henne och hålla om henne när tonårslivet/känslorna/kompisproblemen blir för tunga och hon ligger i sängen och gråter.
    Och fortfarande lutar hon gärna huvudet mot pappas axel när vi tittar på film tillsammans.

Och vår yngsta - 11 år - tycker faktiskt fortfarande om att ligga på pappas arm på söndagsmorgonen, och lyssna när han läser.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?