Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

Övergrepp på vår 4 månaders?

Haskel skrev 2015-03-10 22:32:19 följande:

Att smygfilma kommer inte att lugna TS ett dugg. Så länge hon inte finner något uppenbart kommer hon enbart se filmerna om och om igen för att hitta saker som kan tolkas början/försök till övergrepp. Hon kommer inte att kunna sluta filma.

Att filma kommer enbart spä på hennes oro. Tänk på hur du själv ser ut när du byter blöja. Du måste torka, tvätta, smörja, pudra kring barnets kön. Allt vidrörande kring könet, busande och gullande med barnet kan tolkas som sexuellt om man vill.

Som en parentes kan jag, som man, även nämna att jag aldrig kunnat förlåta en sådan misstro som smygfilmning innebär. Då vore förtroende som bortblåst, likaså förhållandet. 

Håller helt med dig. Hon kommer att tolka de filmerna om och om igen och inte bli ett dugg lugnare.

Och som du skriver, mitt förtroende för en sådan person hade också för alltid varit borta. Aldrig att jag hade förlåtit något sådant.

• K med lilla E
    Anonym (annan tolkning) skrev 2015-03-11 10:58:17 följande:

Säg så här till din man: Jag misstänker att du begår sexuella övergrepp på vår dotter. Oberoende av om jag har rätt eller fel, så behöver vi prata med någon utomstående, för så här kan jag inte fortsätta.

På det här sättet kan du klara dig igenom en utredning med hedern i behåll, oberoende av om du har rätt eller fel. För om du anmäler eller smygfilmar, och det visar sig att du har fel, då tror jag ni får svårt att reparera er relation.

Och där är förmodligen äktenskapet över, oavsett om TS har rätt eller fel. Men som sagt, ens barn går före allt.
  • K med lilla E
    Emmia skrev 2015-03-11 16:38:18 följande:

Det är den väl oavsett? .. Har oxå mannen rätt att filma henne? Hon har ändå upptäckt sår,tar kort på sitt barns bakdel, vill i stor sett ha barnet för sig själv

Nu citerade du nog fel person?
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?