• Lady Godiva

Övergrepp på vår 4 månaders?

Anonym (ts) skrev 2015-03-09 23:30:16 följande:
    Jag mår bra, hur mår du själv?
    Du vet att du inte behöver ta detta personligt bara för att du är man, va? Män har en tendens att bli oerhört provocerade och ta saker som pedofili, våldtäkt osv personligt för att 9 gånger av 10 så handlar det om män. Andas och inse att det inte handlar om ALLA män, utan en individ som råkar vara man.
    Det bästa i detta fallet är att samla bevis.
    Att smygfilma i detta läge är det bästa hon kan göra just nu, märk väl att hon inte verkar så intresserad av det då hon undviker frågan.
    Det här är OT, men har du någon källa på det där (det jag fetstilat och strukit under)? Amerikanska justitiedepartementet släppte för ca fem år sedan en rapport som visar att 75 procent av sexövergreppen mot barn och ungdomar utförs av män och 25 procent av kvinnor. När man undersökte barn på anstalter kom det fram att 95 procent av de minderåriga som hade blivit utsatts för övergrepp blev det av kvinnor. Rapporten heter "Sexual Victimization in Juvenile Facilities Reported by Youth, 2008-09".

Men fortsätt för all del häva ur dig fantasisiffror på måfå, allt för att bibehålla bilden av den Onde Mannen...

Vad hände med den oh! så viktiga jämställdheten? Visst ja - den är bara viktig när det är positivt för kvinnor. När män vill jobba på dagis är det inget tal om jämnställdhet, inte. Män som vill jobba på dagis är ju suspekta typer som bara vill förlusta sig med barnen. Sådant gör ju bara män, inte kvinnor... Drömmer

Vänliga hälsningar, kvinna som är less på hur män framställs i dessa diskussioner

Är det du vill säga värt mitt svar?
  • Lady Godiva
    Anonym (Lämna nu) skrev 2015-03-10 05:46:26 följande:

Du ska alltid följa din instinkt. Känner du att nåt är fel så kan det mycket väl vara så. Jag tycker du borde satt stopp för det där med blöjbytena så fort det började kännas suspekt. Jag tycker inte det låter normalt att springa och byta blöja så fort man är ensam med barnet. Speciellt när du talat om för han att du bytt precis. Min erfarenhet är att pappan ger mat till barnet i tid och otid som ett sätt att sköta om. Sen hans reaktion när du frågar är inte heller normal. Jag skulle ha varit ärlig med min man och sagt exakt hur jag känner. Hellre att han känner sig obekväm än att utsätta mitt barn för något i onödan.

Ja men naturligtvis. Lämna! En mors instinkt är alltid rätt! Mannen är alltid den onde! Jisses...

Här har vi en kvinna som långt innan hon fick barn såg sin man nästan naken i en i hennes tycke märklig situation med sin dotter, men hennes mage åstadkom inte minsta knorr(fast det berodde kanske som någon sade på att det ju inte var hennes barn, det var väl inte så noga då kanske...) och hon gjorde inget åt saken. I själva verket litade hon så mycket på mannen att hon själv skaffade barn med honom.

Jag tycker det är ganska uppenbart att TS är skadad av sitt jobb och otroligt osäker och överbeskyddande. Ska man börja gasta "lämna!" ska man väl göra det åt barnets far. Herregud, mamman inspekterar dotterns underliv (kanske pillar och petar lite också) samt fotograferar, det är väl suspekt beteende om något? Är det inte övergrepp att fotografera underliv på små barn? Visst, hon säger sig ha en magkänsla, men nu är hon mamma. Det är inte yrkeskvinnan TS som agerar. I sitt yrke måste hon slå larm vid eventuell misstanke om övergrepp, men hemma kan hon alltså mer eller mindre begå övergrepp själv på grund av en magkänsla?!

Det här får mig att undra hur många pappor som oskyldigt anklagats för övergrepp efter att TS haft med deras barn att göra. Vem vet hur pålitlig hennes magkänsla egentligen är...? Eller har jag missförstått, är det så att TS jobbar med barn som man redan vet har utsatts för övergrepp?
  • Lady Godiva
    Anonym (justdet) skrev 2015-03-10 11:24:17 följande:
    Därför att jag arbetat med kollegor från andra kulturer, där en son fortfarande är lite bättre (eller kanske bara roligare) än en dotter. En beskrev förtjust hur den sögs in i näsan när hun luktade på sin späda sons snopp. Inget sexuellt alls i det, hon var bara glad för att hennes barn hade en fin penis. Ungefär som att räkna tår och fingrar.
    Jag har aldrig gjort det själv, men jag är ju också uppväxt i Sverige, där sådant är oacceptabelt.
    Men du sade ju att folk pussar på sina söners penisar. Det du beskriver nu är ju inte pussande utan sniffande. Inte för att det känns mer okej så här spontant men det är väl en fråga om vad som är accepterat i den kultur där man bor.

Jag skulle inte pussa min sons penis (om inte annat så för att om någon sk*tnödig typ får reda på det ringer denne omedelbart soc) men i de kulturer där man gör det (om man nu gör det, vilket du fortfarande inte visat) ser man det kanske inte som en sexuell handling. Och det är väl fint om människor inte ser precis all kontakt med barns könsorgan som en sexuell handling. Det är väl egentligen den som tänker tanken att en mamma som pussar sin son på penis har sexuella motiv som är sjuk? Så länge det är frågan om ett spädbarn finns det ju egentligen ingen anledning att tro något sådant.

Men det här påståendet ger mig Sd:vibbar - ännu ett sätt att visa hur hemska di däringa utlänningarna är.
  • Lady Godiva
    Anonym (svårt) skrev 2015-03-10 10:59:22 följande:

´Säker kan man inte vara, men allt du beskriver är vagt, så det mest troliga är , är att du är yrkesskadad.
    Magkänsla i all ära, men man tolkar utifrån de erfarenheter man har.
    Om det skulle vara övergrepp...

Vilket fullständigt osannolikt sammanträffande att du som arbetar med utsatta barn, skulle lyckats träffa en av de, trots allt, få pedofiler som finns.
    Just sayin.

Ja, exakt. Jag tror TS är miljöskadad av sitt arbete helt enkelt.

Och det säger jag inte för att vara taskig, TS. Jag förstår ärligt talat inte varför du reagerar så aggressivt när folk kommer med annat än övergrepp som möjlig orsak till dotterns rodnad och säger att du nog är överkänslig på grund av ditt jobb. Vill du att det ska vara övergrepp?
    Anonym (Trebarnspappa) skrev 2015-03-10 11:16:55 följande:

Seriöst:
    1. Sök hjälp.
    2. Lär dig lite om barn.

Har själv tre barn och törs inte tänka på hur många gånger jag skulle kunna ha blivit misstänkt för övergrepp, om man hade velat tolka det så och letat efter detaljer som styrker det.

Under ett barns uppväxt har man ofta anledning att vara och pilla i de nedre regionerna, både på flickor och pojkar. Att det uppstår rodnader och sprickor där är inte ett dugg ovanligt och det är ju vanligen därför man är där och pillar. Kan inte räkna hur många gånger jag har fingrarna i närheten analen på mina mina barn. Men att det skulle finnas något SEXUELLT i det har aldrig ens föresvävat mig.

Vet inte ens hur jag skulle ha reagerat om mina barns mamma hade anklagat mig för det. Hade nog varit mycket svårt att smälta att hon skulle kunnat tro något sådant om mig.

Det måste vara jobbigt att vara man med tanke på hur lättvindigt somliga kastar ur sig anklagelser om övergrepp mot främst just män. Jag skulle inte våga peta på en unge utan att ha några vittnen.

Helt OT, men det här får mig att tänka på en sak som hände när min kusin var liten. Hennes pappa, min morbror, hade badat henne, och plötsligt ropade hon till min moster: "Mamma, pappa säger fula ord till mig!" Min moster blev inte arg eller misstänksam, men undrade förstås vad min morbror hade sagt. Min kusin sade "Han sade trosa!"

Det var det närmaste han kom att bli anklagad för övergrepp, och det var ju rätt oskyldigt. Men det här var ju på 70-talet, då man såvitt jag kan minnas inte såg pedofiler i varenda buske.
  • Lady Godiva
    Purplepill skrev 2015-03-10 14:21:10 följande:

Tycker det är sinnessjukt att förbjuda pappan att byta blöja på sitt barn! Är det verkligen ingen här som inser att barnet ifråga inte är mammans egendom?! Hur skulle TS känna om pappan förbjöd henne att byta blöja? Skulle hon anta att han förgriper sig på barnet? Varför ska han inte anta att hon gör det, om hon vägrar låta honom se i blöjan..?
    Kanske TS behöver söka stöd från t.ex. en kurator och prata igenom dessa tankar istället, och få stöd och hjälp med eventuella paranoida tankar? Det är lätt hänt att detta går överstyr annars. I all välmening.

Jo då, jag inser det och jag håller med dig till fullo. Skönt att se att det finns någon mer med en smula vett och sans!

Vissa av inläggen, i synnerhet det från En mamma till, är fullständigt absurda och det skulle vara otroligt intressant att se vilka reaktionerna skulle bli om det var en mamma som anklagades för något liknande, eller för något över huvud taget. Då skulle det nog inte vara något snack om att "det är hennes eget val hur hon vill känna sig". Och jag tvivlar starkt på att det skulle komma några uppmaningar om att "Lämna henne!"...

Vissa kvinnors åsikter och sätt att resonera är hårresande.
  • Lady Godiva
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 20:14:21 följande:

Jag förstår ärligt talat inte vad som är så hemskt med att smygfilma TS man i barnrummet en kortare period för att stilla sin oro?
    Är han oskyldig så gör det väl inget? Han kommer ju inte veta om det och är han inte skyldig så är det bara en pappa som byter om sitt barn, varför så rädda? Jag tycker nästan TS har en skyldighet gentemot sitt barn att se till så att allt står rätt till.
    Man ska absolut inte ignorera sin magkänsla! 
    Hans reaktion f.ö. (om ni läst allt TS skrivit) var väldigt suspekt.

Jag förstår ärligt talat inte vad som är så hemskt med att övervaka sin fru/sambo för att stilla sin oro om man tror att hon är otrogen. Om hon inte vet om det lider hon ju inte av det, och är hon oskyldig är ingen skada skedd, man har ju bara inkräktat lite på hennes integritet. Och skulle hon få veta det och bli f*rbannad är det ju upp till henne vad hon känner. Jag tycker nästan män har en skyldighet att övervaka sina fruar/sambor med tanke på hur många kvinnor som är otrogna! Har han en magkänsla ska han absolut inte ignorera den! Och om hon blir f*rbannad över att misstänkas är det ju jäkligt suspekt...

Observera att jag inte jämställer övergrepp mot barn med otrohet, jag försöker bara visa dig hur sjukt ditt resonemang är. Man kan inte bara anklaga folk till höger och vänster utan bevis, jag skulle bli så f*rbannad om min man misstänkte mig för att förgripa mig på vår son och satte igång med att smygfilma mig. En sådan brist på tillit kan jag i alla fall inte jag leva med och det övergår mitt förstånd hur någon kan tycka att TS man ska behöva acceptera att bli behandlad ¨på det sättet.

Får jag fråga vad du anser om att TS inte reagerade och agerade när hon såg mannen i en olämplig situation med sin äldre dotter? Hur rättfärdigar du, som är så mån om barnets bästa, att hon misstänkte övergrepp då men inte gjorde något? Var det okej för att det inte var hennes eget barn?
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 20:17:47 följande:
    Fast det märks ju att du inte läst allt Ts skrivit, suck.
    läste du om hans dotter? om hans reaktion? om dotterns reaktion?

Pratar du om den oerhört misstänkta händelsen med mannens äldre dotter? Om TS anade oråd då gjorde hon ju helt fel som inte anmälde sin man, även i det fallet var det ju fråga om ett barn som behövde skyddas. Men gjorde TS det? Icke. Inte nog med att hon inte agerade när ett barn eventuellt var i fara, hon skaffade glatt ett barn med honom.

Så den händelsen var visst inte så jämrans suspekt ändå, eller också sk*t hon i det för att det inte var hennes barn som eventuellt var i fara. Det var väl inte så noga med en annans unge.

Det är ganska uppenbart att TS efterkonstruerar för att hennes man ska framstå som mer skyldig. Jag tycker det är märkligt att hon så kategoriskt tillbakavisar alla tänkbara förklaringar till dotterns rodnader och mannens "suspekta" beteende, nästan som om hon vill att det ska vara fråga om övergrepp. Det vore ju sjukt i så fall, ingen normal människa vill väl att hennes fyra månader gamla baby ska ha utsatts för övergrepp...
    LeaveMeAlone skrev 2015-03-10 21:12:40 följande:
    Nej det är inte det minsta vettigt att smygfilma någon utan en bra anledning!

Magkänsla kan vara en bra vägledare men den kan också vara väldigt väldigt fel.

Magkänslan hos svartsjuka människor säger att deras partner är otrogen, ger det rätten att tex förfölja sin partner eller kolla upp dom utan grund? Svar: nej!

Magkänslan hos människor med social fobi säger att det tex inte går att lämna hemmet.

Magkänslan för någon med paranoia säger att kvinnan på bussen är ute efter att skada hen. Ska dom agera på den känslan? Kanske med självförsvar? Svar: nej!

Oro för olika situationer och den ångest den kan skapa hos människor, och inte bara sjuka människor med sjukdomar eller personlighetsstörningar, får magkänslan att visa fel saker. Ångest får människor att vilja ta till flykt eller strid. Det är en instinkt som är svår att jobba emot med logik. TS försöker ändå så att elda upp hennes oro känns inte som en vidare bra ide.

Sant, men som jag skriver ovan verkar TS inte vilja veta av någon annan tänkbar förklaring till dotterns rodnader och mannens "suspekta" beteende, nästan som att hon vill att det ska vara fråga om övergrepp. Varför, kan man undra?
    Anonym (Anna socionom) skrev 2015-03-10 21:28:19 följande:
    Om hon hade märkt konstiga saker innan de skaffade och fick gemensamma barn så borde hon inte skaffat barn med en pedofil. Hon borde iom sin yrkesutövning sett varningstecknen innan han doppade snoppen i henne. Hon påstod att hon sett tecken. Varför lämnade hon inte då, varför fortsatte hon och varför förnekade hon det hon såg med hans äldre döttrar. Kanske just för att det inte var hennes döttrar och inte hennes business, hon skiter fullständigt i om han sätter på hennes bonusbarn. De är inte på hennes jobb och det är inte hennes eget barn. Ändå fortsätter hon med mannen hon tror är peddo. Omdömeslös tycker många här i tråden. Frågan är vad arbetsgivaren säger när de får reda på att hon inte anmälde sin egen familj och skyddade bonusbarnen från incest.

Det är just det jag har sagt också, hon struntade väl i det för att det inte var fråga om hennes barn. Eller, vilket jag ser som troligare, så är allt snack om "tidigare varningsflaggor" bara en efterhandskonstruktion för att TS man ska verka skyldig.

Om hon verkligen såg några varningssignaler är det fullständigt obegripligt hur hon kunde skaffa barn med karln, om han sätter på sina äldre döttrar är väl risken stor att han gör det med sin yngre också.

Nej, jag tror på efterhandskonstruktion. Jag hoppas på det, för en kvinna som jobbar med barn som utsatts för övergrepp som blundar för att det sker i hennes eget hem är en minst sagt obehaglig kvinna.
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 21:30:45 följande:
    Eh, förlåt men va!? Så man ska göra en anmälan och skilja sig innan man vet svart på vitt om det ens stämmer!?
    Man ska alltså anmäla det första man gör och definitivt göra det istället för att, hör och häpna, smygfilma? Du tycker att smygfilmna är en överreaktion men inte att anmäla direkt utan att man vet om det stämmer!?
    Snacka om drastiskt och överdrift från din sida.....det verkar verkligen som du har något emot detta med smygfilmandet och jag hade nog hållt med dig om det handlade om något integritetskränkande som att bli filmad i badrummet men inte när man byter blöja på sitt barn.
    Näe, jag börjar allvarligt tro att vissa personer som skriver här har helt andra agendor....usch.
    Och vilka skulle dessa "andra agendor" vara? Är det ditt inte särskilt subtila sätt att säga att vi som inte håller med dig nog också är pedofiler? Vilka är bevekelsegrunderna för din egen ståndpunkt?

Om man ens misstänker att ens man förgriper sig på ens barn är väl förhållandet kört även utan att man smygfilmar. Tror man sådana hemskheter om sin man är det ju sjukt att vilja leva med honom.
    Anonym (Lizzie Lei) skrev 2015-03-10 22:15:21 följande:
    Du har ju ändå noll tillit eftersom du har de tankar du har plus att du smygfilmar.

Om det skulle visa sig att du tex skulle ha fel. Skulle du lägga in dig på psyket som kompensation för ditt paranoida sätt och få hjälp med den? Eller är du god nog att inte granskas?
    Men en maaaaaagkänsla kan ju inte vara fel vet du väl? I alla fall inte en kvinnas magkänsla. Och håller du inte med om att mannen ska smygfilmas och övervakas är du säkert pedofil själv. anonym nn vill inte inte kalla oss som inte håller med henne för pedofiler rakt ut, men det var ju så uppenbart att det är det h*n menar.

• Lady Godiva
    radwanska skrev 2015-03-10 22:22:07 följande:
    Men anledningen är ju att ta reda på om det begås övergrepp på barnet. Det är väl en extremt viktig och bra anledning. Det handlar ju inte bara om magkänsla utan det har ju varit en del situationer värda att ifrågasätta t ex neddragna persienner vid skötbordet.
    Ja, "neddragna persienner vid skötbordet" är ju ett bergsäkert tecken på att oegentligheter försiggår. Det kanske var TS som drog ner persiennerna för att kunna fota lillans underliv utan störande solljus och sedan glömde dra upp dem? Jag menar, det är ju ritt fram att anklaga folk för vad som helst på vilka grunder (eller brist på grunder9 som helst, varför inte misstänka mamman?

Herregud vilka lösa grunder folk har för att anklaga någon för ett så allvarligt och avskyvärt brott... Man undrar hur ni har det hemma. Får era karlar byta blöjor eller är de förbjudna att ha någon som helst kontakt med barnen tills de är stora nog att kunna berätta vad pappa har för sig?
    Anonym (Omg) skrev 2015-03-10 22:23:24 följande:
    Nu kan man ju inte begära att alla läser igenom tjugo sidor innan man får bilda sig en uppfattning. Då skulle ju aldrig de som har ett liv få delta i diskussionen. Jag reagerade på att man tycker det vara helt genomtänkt att tjuvfilma sin sambo ensam med barnet. Oavsett om pappan är skyldig eller ej.

Om jag har förstått rätt nu att ts visst upptäckt ett påtagligt sår vid analöppningen, som dessutom ser ut att vara resultat av någon form av uttöjning som hon själv beskriver det, så borde man naturligtvis gå direkt till en läkare och få det undersökt med ev polisförhör som följd utan att behöva ta hänsyn till de vuxna i sammanhanget. Helt ok.

Men vad alla här briljant nog presenterat för ts som den ultimata lösningen på allt, skulle vara att lämna den, låt oss säga *på riktigt* pedofilmisstänkte pappan ensam tillräckligt länge för att han ska frestas att antasta dottern en sista gång för att mamma ska få det på film och använda som bevis i rättegång.

Skulle man göra likadant med sin tonårsdotter och testa sin magkänsla med den *på riktigt* misstänkta våldtäktsmannen genom att lämna honom ensam med henne? För att kunna filma det?

Bör man inte skydda barnet från den misstänkte isåfall tills han är bevisat oskyldig? Om man nu ändå ska försöka resonera som er, fast lite mer rätt liksom?

Mycket bra poäng. Här värnar man om barnet på sina egna, något bakvända, sätt.
    Haskel skrev 2015-03-10 22:32:19 följande:

Att smygfilma kommer inte att lugna TS ett dugg. Så länge hon inte finner något uppenbart kommer hon enbart se filmerna om och om igen för att hitta saker som kan tolkas början/försök till övergrepp. Hon kommer inte att kunna sluta filma.

Att filma kommer enbart spä på hennes oro. Tänk på hur du själv ser ut när du byter blöja. Du måste torka, tvätta, smörja, pudra kring barnets kön. Allt vidrörande kring könet, busande och gullande med barnet kan tolkas som sexuellt om man vill.

Som en parentes kan jag, som man, även nämna att jag aldrig kunnat förlåta en sådan misstro som smygfilmning innebär. Då vore förtroende som bortblåst, likaså förhållandet. 

Då är det något skumt med dig, om man ska tro vissa i tråden... Men det ska man ju inte.
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-03-10 22:37:27 följande:
    Du tror alltså att vara t ex socionom gör att man omedelbart nosar sig till om någon är pedofil?

Sedan kan det väl vara så att hon inte tänkte så mycket på incidenterna med bonusbarnen just när det hände. När det sedan tillkommer nya saker är det lätt att tänka tillbaka och undra om det man då såg som lite udda men inte mer än så, verkligen var så oskyldigt.

Jag tror inte hennes arbetsgivare har några som helst synpunkter, så länge hon inte misstänks för att aktivt ha skyddat en pedofil

Vilken usel undanflykt. Jag tror snarare att det inte fanns något skäl att misstänka honom för något oegentligt, precis som det sannolikt inte finns någon anledning att misstänka honom nu.
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 22:56:11 följande:
    Dåligt dolda pedofilanklagelser

Det är jäkligt fräckt av dig att kalla alla som inte håller med dig för pedofiler alternativt "pedofilkramare"! Dessutom fegt av dig att inte våga säga det rakt ut, du lurar ingen med dina svävande formuleringar.

Ja, avsluta konversationen du. Bättre fly än illa fäkta.
    Thyla skrev 2015-03-11 07:13:09 följande:
    Bara så du vet så är det där inte normalt.
    Vad är onormalt med att en förälder håller om sitt barn? Är det onormalt om en kvinna har på sig enbart BH och trosor och kramar sin dotter, eller är det bara män som måste ha riddarrustning på sig för att få hålla om sitt barn?

Det är till att ha snuskig fantasi om man ska tolka det där som övergrepp. Det säger ju mer om er än om honom.

Om situationen var så onormal borde TS ha anmält mannen och dragit illa kvickt.
    Antingen ansåg TS att mannens dotter inte förtjänade beskydd från övergrepp eller så var situationen inte så allvarlig som hon vill måla upp den som nu så här i efterhand.

• Lady Godiva
    radwanska skrev 2015-03-10 22:22:07 följande:
    Men anledningen är ju att ta reda på om det begås övergrepp på barnet. Det är väl en extremt viktig och bra anledning. Det handlar ju inte bara om magkänsla utan det har ju varit en del situationer värda att ifrågasätta t ex neddragna persienner vid skötbordet.
    Lite situationsetik, med andra ord? Med det resonemanget är det okej att bryta alla möjliga lagar bara anledningen till det är tillräckligt bra.

Hur många måste tycka att anledningen är bra för att det ska vara okej att bryta mot en lag (ja, TS bryter mot lagen om hon smygfilmar sin man*)? Gäller detta alla situationer eller enbart vid misstanke om sexuella övergrepp på barn? 

Sist men inte minst påpekar Anonym (Omg) det absurda i att smygfilma mannen och vänta på att han kanske antastar flickebarnet. Varför ge honom tillfälle och möjlighet att antasta barnet igen om han nu är skyldig?

* "Den nya lagen säger att man inte i hemlighet får fotografera eller filma någon som befinner sig på en privat plats om det inte är försvarligt med tanke på syftet. Privat plats är till exempel inomhus i en bostad eller på en toalett eller duschrum."
    Källa: http://www.transport.se/Transportarbetaren/Start/Nyheter1/Adam-betalade-for-ett-jobb-pa-Logent/Fritt-fram-att-fota-pa-allman-plats/

radwanska skrev 2015-03-10 23:21:38 följande:
    Fast nu antar du väldigt mycket om någon annan som du inte kan veta.
    Självklart ser man väl om det begås övergrepp eller om det är vanlig skötsel!
    Ja sista stycket håller jag med om. Känns som en dealbreaker i ett förhållande detta, hehe.
    Jaså, det gör man? Vad räknas som övergrepp, då? Det är väl snarare det som är frågan, det är ju lite lurigt det där. Det skulle kanske ses som övergrepp att fotografera underlivet på en bebis och studera det så ingående som TS gör med sitt barn. Här kommer ju situationsetiken in i bilden igen. TS gör enligt egen utsaga detta för att kunna avslöja om pappan utsatt flickan för övergrepp. Frågan är ju hur polis och domstol skulle se på saken, de kanske inte als tycker att det TS gör är så oskyldigt.

• Lady Godiva
    Anonym (Blåbärsskogen) skrev 2015-03-11 12:25:54 följande:
    Ja, då är väl jag suspekt också för jag pillar och petar i min dotters underliv också nästan dagligen. Har du ens döttrar? Vet du hur mycket bajs, ludd, skräp och annat som hamnar i deras snippor? Att gör rent ordentligt där ingår i vanlig hygien och har dottern haft diarre så är det extra nogrant. Annars blir hon irriterad i huden och inne i snippan direkt. Och en gång hade hon till och med lyckats pilla in två blåbär! Vad ska man göra? Lämna blåbären där eller pilla ut dem?
    Nu har jag tydligen formulerat mig tokigt, för det har blivit ett missförstånd här. Jag ber om ursäkt för detta, jag menade naturligtvis inte att man var suspekt när man utför skötsel av sina döttrar. Nej, jag har inga döttrar men jag vet att det fastnar allt möjligt ludd och junk i i en flickas underliv, och att de kan peta in saker som givetvis måste tas bort (mina killar kunde pilla in saker under förhuden också, så det är inte bara tjejer som gör sådant).

Det var som sagt inte sådan, normal skötsel jag menade utan att TS fotograferar sin dotters underliv och för anteckningar om hur det ser ut. Det tycker jag låter som en form av övergrepp. 

Jag ber än en gång om ursäkt för att jag formulerade mig tokigt.
    K med lilla E skrev 2015-03-11 14:39:41 följande:
    Och där är förmodligen äktenskapet över, oavsett om TS har rätt eller fel. Men som sagt, ens barn går före allt.

Vilken inställning... Skulle det inte bekomma dig om du anklagade din man för övergrepp, det visade sig vara fel och din man lämnade dig p.g.a. dina anklagelser?

Visst ska man skydda sina barn, men hur långt kan man gå?

Anonym (.) skrev 2015-03-11 15:29:13 följande:

1 såret du skriver om kan ju lätt ha uppstått iom att hon är förstoppad? Hon kan ha tryckt på rejält med hård avföring som bara kommit ut lite lite o sen åkt in igen.

2det vita har båda mina barn haft, jag har tagit förgibet att det är från blöjan.

3 det låter oprofessionellt hur du reagerar o håller på om detta är ditt yrke.

4 om du verkligen tror att din partner förgriper sig på ert barn så måste du ju agera oavsett vad andra på internet tror? Och sen får du ta konsekvenserna.

TS hävdar ju att hennes man betedde sig olämpligt mot sin äldre dotter också. Det verkade inte störa henne nämnvärt, så det var väl inte så allvarligt. Eller så var det inte så noga, det var ju inte hennes barn. I vilket fall som helst fortsatte TS förhållandet med mannen och skaffade barn till och med barn med honom, ett märkligt beteende om hon trodde att han är pedofil.
    x                                                                                          

• Lady Godiva
    Drottningen70 skrev 2015-03-11 21:19:42 följande:

Förövrigt tror jag att all ilska som TS får ta emot i tråden grundar sig i rädsla för det som de flesta av oss uppfattar som otänkbart. Hela vårt inre vänder sig när vi tänker på att en till synes normal förälder i en normal familj skulle kunna begå övergrepp mot ett spädbarn. Man vill tänka att det är så oerhört ovanligt att det knappt är värt att nämna. Att det är en verklighet långt borta från ens egen värld. Då reagerar man med ilska när nån rubbar världsbilden, när tanken väcks att det SKULLE kunna vara min familj. Man klarar inte av att tänka att det faktiskt KAN stämma. Det är i exakt den radioskuggan som sadistiska pedofiler får spelrum...

Du kan inte alls tänka tanken att man blir f*rbannad över att en man ska misstänkas på tämligen vaga grunder? Att det är hemskt att se hur blodtörstiga många är, utan några egentliga bevis? Att det är rent upprörande att se folk tycka att det är helt okej att smygfilma honom, det han inte vet lider han ju inte av och skulle han få reda på det och är oskyldig kan han ju alltid gå i terapi?

Med vilken rätt sitter du och talar om för andra varför de blir arga över den här tråden? För min del kan jag säga att du har helt fel, det är hur mannen anklagas och vad folk skriver som gör mig arg. Det är lynchstämningen som gör mig upprörd. Jag vet inte om ditt psykobabbel stämmer in på någon annan i tråden, men mig stämmer det inte alls på.
    Anonym (nn) skrev 2015-03-11 21:50:15 följande:
    Lady Godiva: Jag har ALDRIG sagt att du/ni är pedofiler eller något liknande. Jag sa att vissa har sina egna agendor och med det menade jag att ni inte ens vill tänka tanken att det kan finnas en möjlighet att det kan stämma. Det är en otäck tanke som ni helst vill glömma och därför tystar ni ner oss andra som ger TS konkreta, praktiska lösningar!
    Att det ens kan finnas en sanning i det skrämmer er och ni reagerar med ilska mot oss som bara vill TS dotter väl! Det finns inget annat hon kan göra än att just gå till läkare, smygfilma i BARNRUMMET när han byter om barnet och även vara uppmärksam.
    Vad ska hon annars göra? Fortsätta blunda och låtsas som ingenting? Eller som vissa sa/säger: lägga in sig på psyk eller ta ångestdämpade (wtf??) tabletter.
    Hur hjälper det TS och hennes barn? Rent konkret? Hon måste ju fortfarande se om det stämmer eller inte, det är ju för tusan hennes skyldighet som förälder och ja jag skulle säga samma sak om rollerna var ombytta och det var pappan som misstänkte TS så vänligen sluta försök göra detta till en feministisk och politisk fråga.
    Sitter du också och analyserar folk? Nej, min inställning beror inte på rädsla. Jag är f*rbannad över TS man utpekas som skyldig utan några egentliga bevis.

Vänta nu - gör jag detta till en feministisk fråga för att jag blir f*rbannad över attityden till mannen? Det var intressant, det är ju snarare feminister som brukar lyncha män helt utan grund. Inte för att det angår dig eller har med tråden att göra, men jag är inte feminist.

Finns det inget att göra än att begå brott alltså? Tänka sig, jag trodde hon kunde lämna sin man om hon nu misstänker att han förgriper sig på barnet. Att själv begå övergrepp och begå brott känns inte som den bästa lösningen.
    radwanska skrev 2015-03-12 22:38:55 följande:
    Vem bryr sig om att man bryter mot lagen om man filmar i sitt eget hem? Det tror jag förresten inte alls att man gör, om man själv befinner sig i sitt eget hem.

Jag förstår precis vilken enorm kränkning det är att utsättas för detta som partner om man är oskyldig. Det är ju en risk som TS måste vara medveten om innan hon påbörjar videoupptagning. Att  ifall hon har fel och om det blir upptäckt så kanske hon har förstört sitt förhållande, ja, sin familj.

Inte nog med det, hon få skaka galler också. För oavsett vad du tror så är det olagligt att smygfilma någon i dennes hem.

Varför skulle det vara okej att smygfilma sin partner menar du?

Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?