Inlägg från: Anonym (magkänsla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (magkänsla)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Ts
    Jag förstår att du är orolig, men det är mycket annat jag inte förstår.
    Om du på allvar tror att din man förgriper sig på er lilla dotter så borde du ju direkt ingripa o ta henne därifrån. Du pratar om din magkänsla hela tiden. Brukar din magkänsla i andra sammanhang vara rätt? I så fall förstår jag inte varför du väntar.
    Du har dessutom iaktaggit honom med sina andra barn o det har också oroat dig.
    Hur kom det sig att du valde att skaffa barn med denna man? Eftersom du alltså redan upplevt vissa saker besynnerliga i hans kontakt med sina äldre barn.
    Det ska ju trots allt inte finnas en tillstymmelse av oro eller misstanke (trots ditt jobb eller kanske just pga att du vet så mycket!)
    Det verkar skumt allting du beskriver, men det kan ju också vara du som inte riktigt är ok. Det verkar i mina ögon väldigt konstigt att ta foton på sitt barns underliv som dokumentation, att hela tiden undra varför Pappan byter blöja o varför persiennnerna är nere osv...och ändå inte göra mer än att skriva på familjeliv!
    Du borde verkligen prata med någon om detta. Säg till på BVC o gör det direkt, det finns ju ingen tid att förlora. Antingen har du rätt i dina misstankar o då måste ditt barn o hans äldre barn skyddas omedelbart. Eller så kanske du själv behöver hjälp? Vanligtvis går man ju inte runt o oroar sig för att Pappan till ens barn, den man man älskar, skulle förgripa sig på barnet.
    Som sagt, konstigt att du skriver här, känner du en så stark misstanke så borde du ju självklart agera på det. Det är en bebis vi pratar om, totalt skyddslös.

Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?