• firebird

Övergrepp på vår 4 månaders?

Har du någon bra BVC sköterska du kan fråga och prata med? Jag tycker det är bra att du reagerar!

• firebird
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 19:46:34 följande:
    Jo, jag funderar på att visa bilderna där och se vad de säger.Tack! Men jag räds att de går igång på det om de inte är så att min man gjort något. Samtidigt är jag ju av åsikten att det är bättre med en utredning för mycket än en för lite... men det är lättare sagt än gjort när det gäller sig själv =/
    Jo kan förstå det.. Man vill ju förstås inte anklaga sin partner om han vore oskyldig. Men eftersom du har flera misstankar av olika anledningar och det "ringer en klocka" inom dig så tror jag du ska lita på din instinkt. Visst kan man vara nojjig pga sitt jobb (det är jag med) men om något känns v e r k l i g e n fel inom sig så tror jag att man ska lita på den känslan. För den känslan kommer inte att försvinna.

Helammar du? Då ska det isf vara väldigt svårt att få sår på analen! I vilket fall tycker jag det verkar väldigt konstigt att man skulle få sår som liten kring analen iallafall...
  • firebird

Jag tycker det är skrämmande att folk tycker att man ska lita blint på sin partner trots att om man känner att något är fel.. TS har ju märkt flera konstiga saker som hänt, inte bara blöjbyten. Det är vi vuxna som har ansvar att skydda våra barn i första hand! Det borde vara nog jobbigt att varningsflaggor ens dyker upp och faktiskt allt för lätt för många att blunda för det.

Jag tycker fortfarande hon ska smygfilma för TÄNK OM det hon känner stämmer? Att något är fel och han gör något? Då kan hon skydda dottern innan det går länge tid t.o.m år! Och om han inte gör något? Ja då kan hon andas ut och vet att hon får jobba på sin tillit och be sin man om ursäkt att hon vart nojjig. MEN jag tror inte dessa misstankar kommer från ingenstans oavsett vad hon jobbar med. Vi kvinnor går faktiskt inte och oroar och anklagar våra män hejvilt som vissa här tydligen tror! Min man byter blöjor när vår pojke är ledsen för att se att det inte är vått, han badar naken (som jag oxå gör) med våran bebis och sover i bara underkläder med honom i sängen. Han vill oxå gosa med bebis precis som jag gör! Inget konstigt!

Men i TS fall så är det något med det han gör som ger en kostig känsla, när vi läser av folk så är det bara 7% som är det vi faktiskt säger, resten är bla tonfall och kroppsspråk. När han svarar på hennes frågor så verkade han svammlig och obekväm. Varför? Och varför återkommer det saker som han gör som är misstänktsamt eller ger henne konstiga vibbar?

• firebird

Ni som tycker hon ska lämna&anmäla på en gång: då har pappan fortfarande rätt till delad vårdnad. Då finns det inget hon kan göra när dom är ensamma med varandra vilket är hemskt om han är skyldig! Därför tycker jag att smygfilma är en bra lösning! Oavsett kanske de går skilda vägar men då kan hon iaf känna sig trygg att han inte gör illa barnet ELLER har bevis om han är skyldig och kan få ensam vårdnad.

Detta handlar inte om att slänga ut falska anklagelser för att mannen byter blöja och kanske smörjer in barnet (med hans händer på hennes kön) utan om onormalt beteende: tex stoppa fingret/föremål i anus eller något som speglar på sexuell handling!

Allt för många vill försvara pappan i denna tråd och attackera mamman TS pga för vaga misstankar, vilket får mig illamående! För det är precis så här det sker i verkligheten! Den som utsätter barnet har jättebra och många bortförklaringar vid varför h*n gör som h*n gör! Och den som misstänkte eller upptäckte övergreppen blir anklagad av att förstöra för familjen! Det handlar inte om att hon ska "vänta" på att han antastar henne utan att hon ska få bevis om han gör det så att han isåfall inte kan få umgänges rätt och fortsätta göra det fler gånger och värre bakom stängda dörrar! Det är verkligen svårt nog trots bevis att få någon dömd så det är väll självklart att det INTE är "normala blöjbyten som kan misstolkas för att man tvättar och smörjer barnets kön" vi pratar om?

Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?