Lady Godiva skrev 2015-03-13 01:15:24 följande:
Du kan inte alls tänka tanken att man blir f*rbannad över att en man ska misstänkas på tämligen vaga grunder? Att det är hemskt att se hur blodtörstiga många är, utan några egentliga bevis? Att det är rent upprörande att se folk tycka att det är helt okej att smygfilma honom, det han inte vet lider han ju inte av och skulle han få reda på det och är oskyldig kan han ju alltid gå i terapi?
Med vilken rätt sitter du och talar om för andra varför de blir arga över den här tråden? För min del kan jag säga att du har helt fel, det är hur mannen anklagas och vad folk skriver som gör mig arg. Det är lynchstämningen som gör mig upprörd. Jag vet inte om ditt psykobabbel stämmer in på någon annan i tråden, men mig stämmer det inte alls på.Sitter du också och analyserar folk? Nej, min inställning beror inte på rädsla. Jag är f*rbannad över TS man utpekas som skyldig utan några egentliga bevis.
Vänta nu - gör jag detta till en feministisk fråga för att jag blir f*rbannad över attityden till mannen? Det var intressant, det är ju snarare feminister som brukar lyncha män helt utan grund. Inte för att det angår dig eller har med tråden att göra, men jag är inte feminist.
Finns det inget att göra än att begå brott alltså? Tänka sig, jag trodde hon kunde lämna sin man om hon nu misstänker att han förgriper sig på barnet. Att själv begå övergrepp och begå brott känns inte som den bästa lösningen.Inte nog med det, hon få skaka galler också. För oavsett vad du tror så är det olagligt att smygfilma någon i dennes hem.
Varför skulle det vara okej att smygfilma sin partner menar du?
Jag tolkar fortfarande din orimliga ilska på sättet jag ovan beskrev.