Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

Övergrepp på vår 4 månaders?

Lita på magkänslan. Har du fel är det ju toppen och då får du gå till botten med varför du reagerat som du gjort. Magkänslan är inte att förakta, den har ofta rätt. Du bör få barnet undersökt. Du resonerar klokt omkring dina funderingar på om du är yrkesskadad vilket visar på att du ändå har hjärnan med fast magkänslan talar. Hur många anhöriga har i efterhand inte suttit och grämt sig över att de ignorerat sin magkänsla.

• Drottningen70

Förövrigt tror jag att all ilska som TS får ta emot i tråden grundar sig i rädsla för det som de flesta av oss uppfattar som otänkbart. Hela vårt inre vänder sig när vi tänker på att en till synes normal förälder i en normal familj skulle kunna begå övergrepp mot ett spädbarn. Man vill tänka att det är så oerhört ovanligt att det knappt är värt att nämna. Att det är en verklighet långt borta från ens egen värld. Då reagerar man med ilska när nån rubbar världsbilden, när tanken väcks att det SKULLE kunna vara min familj. Man klarar inte av att tänka att det faktiskt KAN stämma. Det är i exakt den radioskuggan som sadistiska pedofiler får spelrum...

• Drottningen70
    Anonym (rysare) skrev 2015-03-11 14:14:47 följande:

Sen skulle jag vilja be TS att googla "Münchausen by proxy"

...

Tycker du ska googla själv för du verkar i alla fall inte veta vad det handlar om...
  • Drottningen70
    Lady Godiva skrev 2015-03-13 01:15:24 följande:

Du kan inte alls tänka tanken att man blir f*rbannad över att en man ska misstänkas på tämligen vaga grunder? Att det är hemskt att se hur blodtörstiga många är, utan några egentliga bevis? Att det är rent upprörande att se folk tycka att det är helt okej att smygfilma honom, det han inte vet lider han ju inte av och skulle han få reda på det och är oskyldig kan han ju alltid gå i terapi?

Med vilken rätt sitter du och talar om för andra varför de blir arga över den här tråden? För min del kan jag säga att du har helt fel, det är hur mannen anklagas och vad folk skriver som gör mig arg. Det är lynchstämningen som gör mig upprörd. Jag vet inte om ditt psykobabbel stämmer in på någon annan i tråden, men mig stämmer det inte alls på.Sitter du också och analyserar folk? Nej, min inställning beror inte på rädsla. Jag är f*rbannad över TS man utpekas som skyldig utan några egentliga bevis.

Vänta nu - gör jag detta till en feministisk fråga för att jag blir f*rbannad över attityden till mannen? Det var intressant, det är ju snarare feminister som brukar lyncha män helt utan grund. Inte för att det angår dig eller har med tråden att göra, men jag är inte feminist.

Finns det inget att göra än att begå brott alltså? Tänka sig, jag trodde hon kunde lämna sin man om hon nu misstänker att han förgriper sig på barnet. Att själv begå övergrepp och begå brott känns inte som den bästa lösningen.Inte nog med det, hon få skaka galler också. För oavsett vad du tror så är det olagligt att smygfilma någon i dennes hem.

Varför skulle det vara okej att smygfilma sin partner menar du?

Jag tolkar fortfarande din orimliga ilska på sättet jag ovan beskrev.
  • Drottningen70
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-13 02:29:43 följande:

Fast TS har ju redan begått övergrepp på sitt eget barn genom att ta kort på underlivet på barnet. Vad händer när mannen upptäcker det i TS kamera? Vilka tankar tror du han får då? Rätt som det är har båda föräldrarna börjat misstänkliggöra varann. Och båda vill skydda barnet mot den andre föräldern.

Han skulle lätt kunna vinna i domstol då TS tagit kort på barnets snippa samt utesluter honom i barnets omvårdnad osv. Det är mer misstänksamt än att han bytte en blöja när TS duschade och låg och höll om sitt tio åriga barn i dess säng med kalsongerna på

Det är inte ett övergrepp att dokumentera möjliga bevis.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?