Övergrepp på vår 4 månaders?
Nu tänker jag rikta mig direkt till ts eftersom den här tråden är så urballad att jag vet inte vad.
Jag har en sjumånaders dotter. Jag har aldrig hittills under hennes 7 månader och ca 17 dagar sett att hon varit röd "rund slidöppningen" - eftersom jag aldrig ens tittat där. Hon har däremot haft nåt vitt smul längre bak, "blöjludd" tänkte jag och det var det absolut enda jag tänkte, sen glömde jag det (tills nu). Hennes pappa har bytt blöja på henne MAX 25 gånger totalt (suck) och de (få) gånger han byter brukar hon få lite extra spa-lyx med Weledasalva.
Jag har haft på lite salva några gånger när hon var lite röd, men annars är blöjbytena med mamma mest ett-två-tre-simsalabim-KLART! utan något extra pyssel. Jag tror att hennes pappa använder salvan för att den står där och han tror att den ska användas, typ. Lite gulligt tycker jag, han vill göra det bästa och ordentligaste han kan.
Detta är alltså min erfarenhet av pappa-omvårdnad. Min make brukar ge henne mat så fort hon skriker, av någon anledning fattar inte han att blöjan ska bytas (alls?!?) så det kan gå 8 timmar och jag får en chock när jag öppnar blöjan...
men vad jag vill säga är att det finns enkla förklaringar till vitt blöjsmul, det finns enkla förklaringar till pappa som byter blöja "i onödan" (min ger mat i onödan och är förvånad över att hon inte vill äta...
) och det finns jätteenkla förklaringar till att pappa håller om dottern iförd endast underkläder - jag menar, hon kan ha varit sur och därför fjärmat sig från honom, han kan ha velat trösta, bli sams efter att ha bråkat, försöka ge henne ömhet som han upplever att hon saknat, vad vet jag.
Det finns enkla förklaringar och det kan finnas fruktansvärda förklaringar. Kort sagt, förklaringen, vilken den än är, kommer du inte att hitta här. Jag önskar dig all lycka och hoppas att inga konstigheter försiggår i ert hem.