Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Vore jag man så skulle jag faktiskt också bli nervös och stissig om min partner jobbar med pedofilutsatta barn och helt tydligt har skadats av sitt jobb så pass att hon ser övergrepp överallt mer eller mindre. Väl medveten om hur ens en felaktig anklagelse kan slå ut livet för folk både socialt, professionellt och i koppling till umgänge med ens egna barn (det finns många fall där soc helt ignorerat friande domar och ändå motsatt sig ens övervakat umgänge tex) så skulle jag nog känns mig väldigt illa till mods om min fru bevakade varje sekund jag spenderar med barnet, knappt vågar lämna en stund för en dusch och sen är maniskt misstänksam över varför jag bytt blöja och så vidare. Just pedofili är ett så pass vidrigt brott att många drar sig undan med tankesättet "ingen rök utan eld" i bra mkt större utsträckning än efter friande domar eller nedlagda utredningar om annat fysiskt brottsligt. Ts tänker säkert att hennes "konfrontation" gällande att flickan var röd med sår lät helt neutral men i kombination med hennes yrke och hur hon beter sig kring bebis och pappa så skulle jag själv gå som på nålar och vara halvt skräckslagen för att bli anmäld för ngt så fruktansvärt som pedofili när man är helt oskyldig. Varför utgår ts från att hennes man är helt blåst som inte själv kan förstå faran med vad hennes nojor kan leda till för honom? Klart som fan man ger nervösa svar när man inser att man mer eller mindre redan är stämplad som en övergreppsman av den man lever med, hon letar bara bevis nog för att styrka sin tes liksom. Tycker än så länge inte att något ts rabblat upp hittills luktar det minsta "misstänkt" utan jag tycker snarare synd om hennes man som måste känna sig som en skalbagge under mikroskop en solig sommardag...

Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?