• Anonym (mammatilltvå)

Mamman vill flytta, inte jag

Jag är mamma som flyttat och jag tog inte med mig barnen, pappan fick boendet.
    Nu gick det aldrig till tvist för jag ville inte utsätta barnen för det, vi hade många och långa samtal hos familjerätten men utan att komma överens. Det är så himla många som skriker ut att man ska stämma hit och dit men tänk efter för VEMS skull man gör det, det finns inga vinnare i vare sig vårdnadstvist eller boendetvister och dom största förlorarna är barnen. Vi föräldrar är så oerhört egoistiska och ser bara enkelspårigt att det är bäst hos mig och barnet har det bättre hos mig osv. 
    Barn vill ha båda sina föräldrar och kan bo i koja i skogen om det är så eftersom dom är lojala, barn väljer inte sida.

Du behöver säkerligen inte vara orolig så länge du har barnet folkbokfört hos dig, om hon ska ta med barnet måste hon ändra folkbokföringen och det går inte utan ditt godkännande. Gå till familjerätten själv om hon vägrar så att det finns i journalerna att du har engagerat dig i ert barns framtid och motsätter dig flytt, socialkontoret gör ett utlåtande om vad dom anser om barnets situation och eventuell flytt.

Svar på tråden Mamman vill flytta, inte jag