Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Bra billig speldator, vilken??

Har du kunskap om datorer, då skulle jag vilja ha din hjälp...om du har tid och lust med det. Jag kan inte detta...

Det är så att mina barn, 8 och 10 år ska köpa sig var sin dator. Dom har sparat ihop en bra slant själva, ca 3000 kr och resten ska vi lägga till. Dom ska ha en dator som dom kan spela minecraft på, musik och titta på filmer. Skypa vill dom nog åxå kunna. Men samtidigt vill vi inte köpa en megadyr dator. Så om nån har tid, vill ni kika in på netonnets, elgigantens eller mediamarkts hemsida och kolla vilken dator dom skulle kunna tänkas köpa. Storleken spelar ingen större roll...det är bättre att den funkar till spel och sånt. Så orkar nån och har tid att kika in där och sen länka mig bra, men prisvänliga datorer.

Tusen tack på förhand

• Svar på tråden Bra billig speldator, vilken??
  • scrapparlotta
    Åh vad du var gullig som orkar ta dig tid att hjälpa mig så här, är jättetacksam.
    Dessa datorer var ju fina...kul med lite färger åxå. Och dom ska klara av minecraft? Tänkte att dom var lite billigare. Men det är ju toppen i så fall
    Tusen tack
  • scrapparlotta
    suziz skrev 2015-03-10 09:42:19 följande:
    Ja, de ska de fixa. Nackdelen med dessa är dock att man inte kan bygga ut minnet mer men Minecraft ska klara sig med 4 GB och dessa har 8 GB minne.

Har dina barn tänkt spela in och lägga upp videos på youtube när de spelar kan det kanske vara bra att satsa på en kraftfullare dator.
    Ok, det har dom inte pratat om....du menar spela in när dom spelar minecraft? Eller andra videosnuttar? Men det tror jag inte dom tänker.....Dom vill ha det till spel, och då mest minecraft....men även andra spel. Dom spelar musik och filmer. Skypar med vänner och sånt.
    Är verkligen jättetacksam, blir att räkna deras pengar och se vad dom sparat ihop :)
  • scrapparlotta
    KäntBärtil skrev 2015-03-10 11:23:30 följande:

www.netonnet.se/art/dator/laptop/lenovo-y50-7059429340/210765.2001/

Rekommenderade denna till grannens barn pojke och flicka i ungefär samma ålder. De fick den i julklapp och är mycket nöjda :) De kör mest Minecraft och Sims 3 på den.

Kolla efter Nvidia GTX (viktigt med X:et) grafikkort när du skall köpa för de är anpassade för spel ASUS med GT820M är inte anpassad för spel.

Tack för tipset, men 7000 kr....nja, där har vi nog passerat en gräns. Max 5500 har vi sagt....men gärna mindre. Men tack för att du hjälper mig
  • scrapparlotta

Nu pratar ni lite grekiska för mig Bör jag köpa en dator med den GTS_grafikkortet? Jag vill inte slänga ut för mycket pengar nu. Om två - tre år kanske dom köper en ny.... Så vi behöver inte värstingarna

Svar på tråden Bra billig speldator, vilken??