Inlägg från: Anonym (problematiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (problematiskt)

Funktionshindrade som skaffar barn

Det beror ju helt och hållet på vilket funktionshinder man har.

Då tycker jag att det är värre om man har intellektuellt funktionshinder/ utvecklingsstörning som gör att man saknar förutsättningar för att förstå och ta det ansvar som krävs för att ta hand om ett barn.

Men eftersom jag inte hyser någon önskan om att införa/återinföra tvångsabort och tvångssterilisering, så får jag nog acceptera att vissa människor skaffar barn som inte borde göra det. Oavsett om de har funktionshinder eller inte.

• Anonym (problematiskt)
    Prällen skrev 2015-03-10 16:45:19 följande:
    Å ena sidan tycker du att "men i många fall jag varit involverad i så hade det nog faktiskt varit bättre om barnet inte funnits då hen levt ett så miserabelt liv av det inte på något sätt kunnat kallas värdigt."
    Å andra sidan säger du att du emot emot tvångssterilisering och tvångsabort. När du säger att det "varit bättre om barnet inte funnits" Hur menar du då? Du kanske behöver fundera lite?
    Nej, det behöver jag inte. Du behöver lära dig att läsa ordentligt, utan att tolka och dra slutsatser som det inte finns stöd för i det jag skrivit.
    Det finns ingen som helst motsägelse mellan att det är bättre att vissa funktionshindrade inte får barn, och att ta hand om de barn som trots allt föds.
    Du behöver lära dig att se nyanser.
  • Anonym (problematiskt)
    Å ena sidan tycker du att "men i många fall jag varit involverad i så hade det nog faktiskt varit bättre om barnet inte funnits då hen levt ett så miserabelt liv av det inte på något sätt kunnat kallas värdigt."
    Å andra sidan säger du att du emot emot tvångssterilisering och tvångsabort. När du säger att det "varit bättre om barnet inte funnits" Hur menar du då? Du kanske behöver fundera lite?
    Ytterligare ett tips: läs visa endast innan du svarar någon.
    De flesta uppskattar inte att bli ombedda att motivera vad någon annan skrivit.
  • Anonym (problematiskt)
    Detta har jag inte yttrat, så tillskrev mig inte det, tack.

Svar på tråden Funktionshindrade som skaffar barn