Anonym (hänga ut folk?) skrev 2015-03-11 12:32:33 följande:
Låter inte speciellt realistiskt att folk (förutom du då) bara sådär rent allmänt skulle gå runt och föraktar folk för att de sitter i rullstol eller har ett funktionshinder eller är "udda" som du skriver. Jag tror flera skulle rikta sitt förakt mot elaka människor utan empati faktiskt.
Du har misstolkat mitt inlägg ganska grovt må jag säga.
Jag ser inte ner på de som är udda men däremot vill jag hävda att dessa inte är värda lika mycket ur ett samhällsperspektiv och denna slutsats utifrån alla mina egna erfarenheter som udda fågel.
Om alla människor verkligen haft ett lika värde så skulle allmänheten inte ha klankat ner på mig och mina socialt udda vänner genom att, som många män har gjort, sätta en stämpel på oss eller, likt många kvinnor, krävt att vi ska anpassa våra personer efter deras socialmall.
Den där klyschan om att kvinnor skulle vara mer empatiska än män är förövrigt bara en halvsanning då de tycks hysa denna empati enbart för de som fungerar likadant som de själva.
En udda människa måste anpassa sig efter rådande socialnorm om denne ska få någon som helst förståelse och tröst. Detta skvallrar inte om något "lika värde" för mig.