Mrspalsson skrev 2015-04-01 14:01:01 följande:
Va skönt! Då är det ju som de ska!:) skönt, då hår de nog fort nu med ska ni se!:) hon är 11 mån nu i april:) eran då?
Har tänkt lite på varför jag ändå tog missfallet så bra ändå.. Antar att det dels är för att vi redan har en dotten men samtidigt känner jag en liten lättnad, nu när vi haft ett missfall (och vi vet att allt funkar som de ska) så känns ju chansen att det ska gå vägen lite större? Klart att det ff finns risk för missfall, att nått ned fostret inte "blir bra" men chansen att det blir bra känns minst lika stor.. Tänker jag konstigt nu? :P
Åh, vad härligt med så tätt mellan barnen! Våran dotter blir 2 år i augusti, jag ville inte ha mer än två år mellan barnen men sambon behövde lite övertalning och sedan gick det ju som det gjorde ändå...
Inte alls, jag tänkte faktiskt precis likadant...

så fort jag fick missfallet konstaterat kände jag, förutom att jag var ledsen såklart, att det var skönt att få det överstökat så man kan slappna av nästa gång man blir gravid. Lär ju noja minst lika mycket ändå, men känns bättre att tänka så nu. Överlevnadsinstinkt?