Inlägg från: Sötistilde |Visa alla inlägg
  • Sötistilde

BIM april 2015

Grattis till alla plus! Och till er som fått mens el missfall - beklagar ! Sååå trist :(

• Sötistilde

Vad Tror ni om detta:

Det översta är igår lunch

Mellersta : igår vid 18

Längst ner : idag vid 16 tiden

• Sötistilde
    sowe81 skrev 2015-04-01 20:21:43 följande:
    Jag tror ägget släppt idag, typ strax innan du tog testet, typ vid lunch eller nåt. Fortfarande starkt men svagare än igår, vilket för mig betyder att det släppt.

Mitt såg precis ut lika idag, starkt igår o lite svagare idag vid 11. Jag hade jättemkt molande igår och inget idag. Så jag räknar med äl tidig morgon idag.
    Men det nedersta är starkast... För det strecket som är på vänster på Stickan är det som alltid finns där... Så mitt kiss har gjort det starka strecket eller??
  • Sötistilde
    Brinkly skrev 2015-04-01 20:47:27 följande:
    Håller du inte den upp och ner?
    Hahahahahah, snurriga jag! Klart jag gör det! Men har ägget släppt tro? Stod att när man har fullt utslag bör man ha sex från 24-72 h efter lh ökningen ...
  • Sötistilde
    sowe81 skrev 2015-04-01 23:20:06 följande:
    Spelar ingen roll om dom är upp o ner, men jag tänkte fel. Det är klart att det nedersta är starkast. Äl kommer nog ske inom 12-24h. Det är nog 72h från det första starka. Fortsätt testa till testen blivit svagare. När den blivit svagare har ägget släppt. Bara sexa på! Jag tror det släpper imorgon.
    Nä du hade rätt :) det översta är starkast o jag höll upp och ner, när tror du ägget släpper!? Eller har släppt?
  • Sötistilde
    Brinkly skrev 2015-04-01 20:47:27 följande:
    Håller du inte den upp och ner?
    Tror du ägget har släppt?! Försent o sexa i ikväll?!?
  • Sötistilde
    sowe81 skrev 2015-04-02 12:42:31 följande:
    Ta ett test idag också. Är det svagare så har ägget släppt. Ägget lever ju 24h efter det släppt, så borde inte vara försent idag om det släppt nu på fm.

Sen är det ju skönt med sex så det gör ju inget att ha en dag extra smile5.gif
    Har inte fler stickor :( ... Kan inte testa mer, men får ligga ikväll oxå ev imorgon med ;)

Tack !
  • Sötistilde

Har en fråga till er alla: tror ni att ju mer man tänker på viljan att få barn , allt planerande, m.m gör att det blir svårare att plussa?!?? Tänker bara på de som gör ivf och liknande - där blir det barn och där är det ju planerade.....

• Sötistilde
    Annaba88 skrev 2015-04-06 12:21:02 följande:

Körde utan ÄL-test den här månaden men det var nog ingen tvekan om att ägget släppte  igår så ifall det blir flera månader med försök så får jag spara pengar och lita på kroppen :) däremot har jag inga ÄL-flytningar och har börjat fundera på om det är orsaken att det inte lyckats för oss.. Nå, sexat har vi iaf både i tor, lör och sön, hade hoppats på idag också men mannen kom just hem från gymmet med en ordentligt försträckning så kanske får ta och pyssla om honom istället.. :) Nu blir det ist en lång väntan på BIM 17.4.. Nån mer som plussat i tråden? känns som det är ovanligt få eller kanske jag inbillar mig.. det var så många i marstråden som plussade..

Tror inte man måste ha ÄL-flytningar för att bli gravid... Jag har inga... Jag har ett barn, ett missfall för 2 mån sen och försöker nu plussa igen...
  • Sötistilde

Och där kom nog PMS en... Sååå irriterad på sambo, hund, barn ja alla.... Har en känsla att jag inte plussat... Bim är dock först 16/4 men tror vi sexar för mkt och spermierna blir dåliga/orkar inte hela vägen ....

• Sötistilde

Och där kom nog PMS en... Sååå irriterad på sambo, hund, barn ja alla.... Har en känsla att jag inte plussat... Bim är dock först 16/4 men tror vi sexar för mkt och spermierna blir dåliga/orkar inte hela vägen ....

• Sötistilde
    Lizzie09 skrev 2015-04-06 14:31:17 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är snart 23 år gammal och har gjort ett par försök med sambon. Fick ett tidigt missfall i november och efter det försökte vi i december och januari men försökte inte aktivt i februari och mars, men nu kör vi igen! Den här månaden har vi kört med Bisolvonmetoden och det fick verkligen fart på mina annars nästintill obefintliga ägglossningsflytningar. Körde även med ÄL-tester och fick positivt i fredagskväll så vi har legat i i helgen (hade förmodligen ÄL igår) och nu påbörjas den långa väntan fram till BIM som är den 19/4!

Heeeej! Välkommen! Jag har inte heller några typiska ÄL-flytningar så jag är nyfiken på hur ni gjorde med bisolvonen? Hur mkt och hur ofta? När i menscykeln började ni? Åt både du o partnern? El bara du?tacksam för svar :)
  • Sötistilde
    Louise_88 skrev 2015-04-06 19:17:02 följande:

Jag blir så knäpp. Jag kör med ÄL test, ligger dagarna innan under och efter. Ändå så vill de sig inte. Haft 2 missfall sedan i december och har hoppats att jag skulle vara gravid när vi åker på semester i juni ???? ge mig alla era tips- vad kan jag göra ????

Exakt så känner jag med, missfall i feb, vi bokade semester i maj pga vi inte kunde åka i sept... Och kör m ÄL test men ändå inte... Nu har vi inte försökt så länge dock...
  • Sötistilde
    lanylena skrev 2015-04-07 06:52:58 följande:

Nu kom det lite rosa på pappret, smile4.gif så jag är verkligen borträknad denna månad. Stort lycka till ni andra. Jag har skapat maj-tråden, så för er som inte plussar i april, är ni varmt välkomna dit: BIM maj 2015

:( neeej.... Då kör vi på nästa! Kram
  • Sötistilde

Värk i livmodern/magen idag... Kommer och går... Bim - 8 ... Bådar inte gott... Åhhhh skulle göra vad som helst för ett pluss just nu

• Sötistilde
    Riolina skrev 2015-04-09 20:05:00 följande:

Jag blir tokig snart av att vänta på mensen! Bim +3 och inga som helst tecken på varken mens eller graviditet. Jag känner ingenting! Vill så gärna vara gravid men testet var negativt igår och dagarna går så låååångsaaaaamt. Jag går in och läser här på fl flera gånger i timmen. Så svårt att bara slappna av och låta dagarna gå. Hur gör ni för att skingra tankarna?

Jag är exakt likadan... Har dock 6,7 dagar till BIM .. Men känner att det är lite som när mensen ska komma :( så tror den kommer igen :( , jadå hur ska man inte tänka på barn och denna sida... Vet inte... .
  • Sötistilde

Lite ljusbruna flytningar idag så mensen kommer väl om nån dag :( så ingen decemberbebis för oss , är såååå ledsen.. Regelbunden mens och har kört med ÄL-tester som ger bra utslag ....

Svar på tråden BIM april 2015