Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

min sambo slog min valp

Din kille är en idiot. Det enda som kommer ske är att valpen kommer bli rädd för händer. Händer ska vara mjuka och smeka och vara snälla. Tillrättavisning via slag är bara av ondo.

Gå valpkurser ihop. Läs böcker - moderna böcker. Finns fortfarande folk som tror att man gör en hund rumsren om man stoppar dess nos i kisset när den olyckats på ett golv!

• Birgitta02
    katten9292a skrev 2015-03-10 11:56:44 följande:

Nu säger min sambo efter att ha läst era svar att

"jag slog bara med två fingrar på nosen"

Och tycker fortfarande han gjort rätt!!!!!!!!!!!! :( :( :(

Jag tror inte din sambo gjort allvarlig skada. Men problemet är ju att valpen inte kommer lära sig något av det i alla fall. Han bör nog läsa på så han sänder RÄTT signaler till valpen under uppfostran. Och valpar begriper inte vad man säger. De är inte födda med svenska språket. De klarar ETT ord. Efter många många upprepningar samtidigt som ni med mjuka händer vägleder. Många säger en hel mening till en hund, som inte begriper nåt alls och bara blir förvirrad. Att smälla till lite på nosen gör inte att den förstår bättre.

Gör om och gör rätt käre sambo!
  • Birgitta02
    Thyla skrev 2015-03-11 21:03:33 följande:
    släng ut sambo jäveln!!!!! Han bara ljuger. Han slog din valp och han har inte ens vett att ha ånger. En liten valp på 5kg mot 90kg? Wow---en sån karl. (ironi)
    Släng ut skitstöveln

Jag hade ett ex som slog till min hund. Han tyckte också han gjorde rätt. Folk som slår djur brukar ha nån störning av nåt slag. Behöver jag nämna att det är ett symtom bland psykopater?
    Nu överreagerar du. Alla kan lära om och lära rätt. Det är ju inte så att han misshandlat hunden. TS säger "slog" - enligt sambon duttade han till valpen med ett par fingrar på nosen. Inte helt ok - säger jag inte alls - men man slänger inte ut en människa för det. Perspektiv!
Svar på tråden min sambo slog min valp