• Dixie

Säker metod för att få dotter ?

Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 11:38:52 följande:

vår familj kommer inte bli hel fören vi får vår dotter :( 

finns ju inga garantier - det finns dock tips om sex långt från ägglossning ska ge större chans till flicka.
    Men vad gör ni om det blir en pojke till - fortsätter att skaffa barn tills det kommer en flicka?
    Fjäril kär skrev 2015-03-10 11:58:13 följande:

Däremot så är det så att har man redan flera barn av ett och samma kön kommer troligtvis nästa barn också att bli samma kön.  Så troligtvis kommer du att få en till pojke om det är vad ni har nu.  Det är inte säkert men sannolikehten är större för att ni ska få en till pojke än en flicka. 

vad baserar du detta antagande på? det är trots allt så att inför varje ny graviditet är det ca 50% chans för vardera könet!
  • Dixie
    Fjäril kär skrev 2015-03-10 12:19:59 följande:
    därför att det statistiskt sett föds fler pojkar än flickor. 

Har man två barn av samma kön och skaffar ett tredje barn är det 51% chans att man får en till pojke och 49% chans att få en flicka.    (jag har dessutom själv tre pojkar ) 
    det är ju alltid i princip 51% chans för pojke och 49 % chans för flicka, det var därför jag skrev ca 50% - men du skrev att TS sannolikt kommer att få en pojke - det var därför jag undrade vad du baserade det antagandet på - för den procentenhetens skillnad mellan pojke/flicka kan du inte statistiskt påstå att även 3an kommer att bli en pojke.......
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:42:23 följande:
    ja jag har ett problem , jag har ingen dotter. 
    men det försöker jag lösa och det blir inte bättre av att alla som redan har döttrar sitter och säger att det inte spelar någon roll. ni har ju döttrar så varför skulle ni bry er !? 
    Jag kan förstå att man önskar sig ett visst kön - men jag kan inte förstå att du anser att skattesubventionerad sjukvård ska lösa ditt "problem" - om du så gärna vill ha en flicka finns det ju alternativ utomlands som du får vända dig till och betala själv för! 
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:30:39 följande:
    du vet om att de flesta som adopterar vill ha flickor med va ? 
    hur vet du detta? jag tror att de allra flesta som adopterar gör det för att de vill ha ett barn - könet är ganska oväsentligt för de flesta! 
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:01:08 följande:
    jag kan utan problem betala men det är inte rimligt att jag skall behöva lämna landet. 
    varför är det inte rimligt? 
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:08:05 följande:
    varför skall jag behöva lämna landet bara för att vi har otur och bara får pojkar ?! 
    Ni har absolut inte haft otur - ni har får två friska barn! Du måste ju inse att du resonerar annorlunda än de allra flesta - de är överlyckliga att få barn, vilken kön barnen har är ganska oväsentligt.  

Det är dessutom ett etiskt dilemma - att Sverige skulle erbjuda att man endast väljer ett kön som får födas. 

Om nu din önskan är så stark, då förstår jag inte varför vård utomlands skulle vara så förfärligt......
Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?