Säker metod för att få dotter ?
Tidigare har jag alltid tänkt att könet inte spelar någon roll på mitt framtida barn. Men nu när vi väl börjat planera för barn, så känner jag allt oftare att inte bara vill jag helst ha en flicka, utan också att jag verkligen inte vill ha en pojke. Anledningen? För att jag vill inte föda ytterligare en blivande man till denna skruvade värld, där merparten av världens problem beror på just män... Också att jag är trött på att uppfostra män! Som kvinnor "uppfostrar" vi så ofta både pappor och bröder, kollegor och partners...
Ett visst typ av manshat, absolut. Även om jag inte ser mig som en person som hatar nån, egentligen.. Och jag hatar absolut ingen på individnivå. Älskar människor, i alla dess former! Men just det manliga patriarkatet, nej usch...inget jag vill bidra till.
Men det är en väldigt svår känsla, som jag skäms för. Logiskt vet jag så klart att jag kommer älska även en pojke, att även han kommer vara välkommen. Att så mycket handlar om min uppfostran. Skulle t.ex. aldrig göra abort av en sådan anledning. Men kan ändå inte komma ifrån känslan, att jag helst inte vill föda en pojke..