Säker metod för att få dotter ?
Jag förstår vad du går igenom TS. Även om jag inte har två pojkar. Väntar mitt första barn som är en pojke och jag trodde inte heller det skulle spela så stor roll som det faktiskt har gjort. Men besvikelsen och tårarna kommer då och då när jag är ensam. Inte över detta barn, men det känns som att jag sörjer det barnet jag inte fick. Jag känner, men vart är min dotter????? Längtar så vansinnigt efter mina flickor, om det låter logiskt.
Jag kommer älska det här barnet mer än mig själv, mer än livet, mer än allt. Men får vi inte en flicka vid nästa syskonförsök så har vi inget val än att åka till Cypern eller ev jordanien och utföra pgd.
Så försök att bygga upp en mental bild av hur många barn ni kan tänka er. Jag tänker mig fyra barn max. Och skulle vi få nästa pojke, då är det ingen tvekan om att de kommande två blir till via ivf. Skulle nästa bli flicka, ja då kan vi "köra" på den tredje och beroende på vad det blir så kan vi köra på den fjärde också.
Skulle vara så läckert att få två tjejer och två killar!!! Men ja, någonstans kommer ju aldrig familjen kännas hel om idet inte blir balanserat med både tjej och kille.
Sen om vi bortser från de första två åren där man får handla rosa (vilket inte nog är den enda anledningen varför tjejer vill ha flickor), men när de blir äldre. Jag har massvis med "kunskap" jag mer än gärna vill dela med mig till mina döttrar som jag inte kan göra med mina söner. Ex första mensen, hur det är att vara kär i en pojke, men framförallt när de senare vill ha barn att få komma sitt barnbarn närmare.
Uppenbarligen är det svårare att komma närmare sin svärdotter när hon är gravid. Man kan som inte riktigt "ta för sig" på samma sätt.
Jag håller verkligen tummarna för att ni får er efterlängtade flicka!!! Här är en till som toklängtar efter ett friskt (såklart prioritet ett) flickebarn efter detta gossebarn!