Inlägg från: Anonym (Mamma till fem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till fem)

Säker metod för att få dotter ?

Wooow, vad magstarkt att yttra sig om att man skulle haft otur.
    De orden hoppas jag att du verkligen tar ett varv och funderar över. Var det verkligen så du ville skriva? Och hur mycket mening ligger det i det du precis skrev?

Jag jobbar på inom förlossningsvården och jag vill så väl minnas en patient vi hade som skulle få sitt femte barn. Hon hade gjort nipt testet på samtliga för att kunna abortera om det visade sig vara söner. Tror hon hade stoppat tre eller fyra graviditeter för att det visade sig byggas en liten pojke där inne. Hennes äldsta dotter visade sig sedan vid 12 års ålder känna sig mer som en pojke än en flicka och ville starta hormonbehandling. Karma!

Men eftersom jag jobbar som jag gör också, så får jag även möta kvinnor som gått som ofrivilligt barnlösa i en massa massa år innan de äntligen fick behålla sin graviditet vägen ut. 
    De skulle nog göra allt de kunde för att ha det så ?enkelt? som du. 

Jag har full förståelse för att man har önskemål om en dotter/son efter att ha två av samma sedan tidigare.
    Men inte på den där nivån.

Jag gissar också att du förberett dig på denna storm emot dig innan. Även om den var skriven i känsliga rummet. 

Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?