• fruktskalet

Ska bli blond, vilken färg är bäst?

Jag tänker färga mitt hår blont, jag har helt ofärgat hår som är mörkblond/råttfärgat.

Vilken färg tycker ni är bäst? Ljusblond, men inte vit :)

• Svar på tråden Ska bli blond, vilken färg är bäst?
  • Anonym (blondin)

Blek först med Mood xtra-ljusblond (blondering)

Färga sedan med Mood ljusblond. (Härfärg)

Det ger en fin blond hårfärg :) har alltid funkat för mig! Hårfärgen efter blonderingen tar bort missfärgningar och lämnar en fin ton.

• fruktskalet
    Anonym (blondin) skrev 2015-03-10 23:11:03 följande:

Blek först med Mood xtra-ljusblond (blondering)

Färga sedan med Mood ljusblond. (Härfärg)

Det ger en fin blond hårfärg :) har alltid funkat för mig! Hårfärgen efter blonderingen tar bort missfärgningar och lämnar en fin ton.

Sliter det på håret?

Har ju äntligen lyckats hålla mig i ca 1,5 år utan att färga och vill inte att det risar ihop sig direkt. :)
  • Anonym (blondin)
    fruktskalet skrev 2015-03-10 23:24:31 följande:

Sliter det på håret?

Har ju äntligen lyckats hålla mig i ca 1,5 år utan att färga och vill inte att det risar ihop sig direkt. :)

Jo det sliter ju om du blonderar det flera gånger! Men ett tillfälle är ingen fara, använd hårinpackning efteråt, ha det gärna som rutin, alltid vid någon dusch i veckan :)
  • Anonym (blondin)

Eller gå till frisören för att vara absolut säker ! :)

• fruktskalet
    Anonym (blondin) skrev 2015-03-10 23:28:52 följande:

Jo det sliter ju om du blonderar det flera gånger! Men ett tillfälle är ingen fara, använd hårinpackning efteråt, ha det gärna som rutin, alltid vid någon dusch i veckan :)

Tack för tipsen!! :)
  • fruktskalet
    Anonym (blondin) skrev 2015-03-10 23:29:42 följande:

Eller gå till frisören för att vara absolut säker ! :)

Ja det hade vart det allra bästa men plånboken räcker inte till, tyvärr. :)
  • Anonym (blondin)
    fruktskalet skrev 2015-03-11 08:25:28 följande:

Ja det hade vart det allra bästa men plånboken räcker inte till, tyvärr. :)

Ibland är det så :/ Men den metoden jag rekommenderade fungerar bra :) Vill du sen ha det mer blond så vänta några veckor så att ditt hår hinner återhämta sig lite (använd bra med hårinpackning) så blir det bra :) Sen kan du göra om det igen. Snart kommer solen med och då solbleks det också automatiskt :)
Svar på tråden Ska bli blond, vilken färg är bäst?