19 år och gravid..vad ska jag göra?!?
När jag var runt din ålder blev jag också oplanerat gravid. Hade precis påbörjat min utbildning, ingen inkomst hade jag haft innan så mammapeng skulle inte direkt vara något att hänga i granen och min pojkvän hade ett tidsbegränsat arbete. Jag gjorde abort. Det gjorde ont länge, länge i själen! Men det var rätt beslut. Vi hade inte kunnat ge vårat barn en trygg tillvaro. Jag hade fått hoppa av min utbildning eller hamna långt efter och det ville jag inte. Vi bodde trångt. Inga sparade pengar. Ingenting. Jag vet att det var rätt beslut. Jag gjorde klart min utbildning, har tjänat pengar, rest en hel del, fått fast anställning! Jag och min pojkvän är fortfarande tillsammans och det var några år sedan vi gjorde denna aborten. Känner mig fortfarande inte redo för att ta ett barn till världen. Vill ha körkort, bil, mer sparade pengar samt plats för barn i hemmet! Mycket att tänka på. Jag tror det blir enklare på något sätt att ha allt färdigt innan man bildar familj än att göra det efter man fått barn. Jag är mest arg på oss själva att vi var oansvariga och inte skyddade oss!!! Men jag tycker det är skönt att veta att jag kan bli.med barn.
Känn efter vad som känns bäst för dig!! Det blir bra vad du än bestämmer dig för !