19 år och gravid..vad ska jag göra?!?
Hej!
Jag är 19 år och gravid i v.32. Min sambo fyller 20 månaden efter beräknad förlossning.
När vi fick reda på att vi skulle ha barn var jag 18 och han 19, vi bodde hemma hos hans föräldrar, jag gick i skolan och han var arbetslös. Nu jobbar han på volvo och vi har flyttat hemifrån, jag har fått ta ett studieuppehåll och ska återta studierna senare. Jag tycker att du ska tänka igenom detta. Hade inte min sambo fått ett jobb så hade vi ändå massor med folk runt omkring oss som hade stöttat och hjälpt oss igenom detta. Tycker inte du ska lyssna på alla tjuriga och bittra mammor som inte anser att man är mogen att skaffa barn så länge man inte fyllt 30 typ. Det är sånt skitsnack. Även om du inte har inkomst nu så kan du fortfarande bli världens bästa mamma, och denna gåvan är den finaste gåvan du någonsin kommer kunna få. Det finns hjälp att få och du kommer klara det galant, det var vad min barnmorska sa till mig när jag satt där helt förtvivlad och inte visste hur jag skulle göra med ekonomin.
Så tycker du ska göra helt som du själv tycker, vill du behålla det så kommer du att få hjälp och det finns troligtvis folk som kommer stötta dig! :) Lycka till!