• Anonym (Hata SD)

Sverigedemokrater.

Varför är de sällan mottagliga för kritik eller ifrågasättande av deras åsikter?

• Svar på tråden Sverigedemokrater.
  • Anonym ($$$)
    Anonym (Hata SD) skrev 2015-03-11 00:34:49 följande:

Varför är de sällan mottagliga för kritik eller ifrågasättande av deras åsikter?

Av samma anledning som de gärna åsiktregistrerar.
  • Tillsammans

Du har redan målat in dig i ett hörn när du använder ett smeknamn som "Hata SD". Hur mottaglig för kritik skulle du själv varit om en användare på FL hade användarnamnet "Hata [ditt namn]"? Man kan inte börja med ingångsvärdet att man hatar motparten i en diskussion, och är man dessutom otrevlig blir det bara pajkastning. Oavsett om människor har diametralt motsatta åsikter än dig själv, försök att vara trevlig och saklig.

Jag har märkt att ju trevligare jag lyckats vara, ju bättre har både diskussioner och bemötande blivit från människor som tyckt annorlunda. Folk är beredda att lystna om åsikter marknadsförs på ett någorlunda schysst sätt. Det handlar inte enbart vad du säger, utan hur du säger det. Att idiotförklara människor i var och varannan mening och kalla dem rasister gör bara din motpart ännu argare och att hen känner sig mer missförstådd..

Jag tror vi Sverigedemokrater är lika mottagliga/icke-mottagliga för kritik, men presentera kritiken på ett anständigt och schysst sätt! Jag vet inte hur många gånger som man får diverse otrevliga etiketter ("du är fan i mig rasist/främlingsfientlig!") kastade i ansiktet på sig, och det får vi SD:are i större utsträckning än andra partier. Då är det svårt att vara trevlig och mottaglig tillbaka. 

/ SD:are

• Anonym (Hata SD)
    Anonym ($$$) skrev 2015-03-11 00:37:38 följande:

Vad menar du?
  • Anonym (Hata SD)
    Tillsammans skrev 2015-03-11 00:45:25 följande:

Jag vet inte hur många gånger som man får diverse otrevliga etiketter ("du är fan i mig rasist/främlingsfientlig!") kastade i ansiktet på sig, och det får vi SD:are i större utsträckning än andra partier.

Det är ni sverigedemokrater som spyr ut osakligheter som att miljöpartister är kommunister och att alla som inte delar era åsikter är "politiskt korrekta". För att ta några exempel.
  • Tillsammans
    Anonym (Hata SD) skrev 2015-03-11 01:01:24 följande:
    Det är ni sverigedemokrater som spyr ut osakligheter som att miljöpartister är kommunister och att alla som inte delar era åsikter är "politiskt korrekta". För att ta några exempel.
    Jag säger inte att det inte inträffar från vårt håll också och det är givetvis fel även då. Två fel gör inte ett rätt - är någon osaklig hjälper det inte att vara osaklig tillbaka. Precis som att jag tror att många uppfattar det som en aning provocerande att kalla sig "Hata SD", framförallt eftersom hat är ett starkt ord.

Jag tycker jag själv skärpt mig på den punkten jämfört med tidigare och uppmanar övriga SD:are (eller andra partier) att vara sakliga och föra schyssta diskussioner.

Är du med på det från ert håll?
  • rosa banan

Knappt någon som kan ta emot kritik eller ifrågasättande oavsett vilket parti man röstar på.

Så sluta generalisera och väx upp.

• rosa banan
    Anonym ($$$) skrev 2015-03-11 00:37:38 följande:

Researchgruppen har ju gjort sig rätt kända på åsiktsregistrering och de är rätt vänsterextrema personer som driver de.

Kom med något nytt...
  • Anonym (Hata SD)
    Tillsammans skrev 2015-03-11 02:21:16 följande:

Jag säger inte att det inte inträffar från vårt håll också och det är givetvis fel även då. Två fel gör inte ett rätt - är någon osaklig hjälper det inte att vara osaklig tillbaka. Precis som att jag tror att många uppfattar det som en aning provocerande att kalla sig "Hata SD", framförallt eftersom hat är ett starkt ord.

Jag tycker jag själv skärpt mig på den punkten jämfört med tidigare och uppmanar övriga SD:are (eller andra partier) att vara sakliga och föra schyssta diskussioner.

Alltså, om jag upplever vissa åsikter vara rasistiska t ex, skall jag då hålla det för mig själv bara för att det kan uppfattas som osakligt?
  • Anonym (Hata SD)
    rosa banan skrev 2015-03-11 02:53:06 följande:

Och de är rätt vänsterextrema personer som driver de.

Källa?
  • Anonym (Hata SD)
    Tillsammans skrev 2015-03-11 02:21:16 följande:

Känns som du vill göra inskränkningar i yttrandefriheten.
Svar på tråden Sverigedemokrater.