Inlägg från: Anonym (blondie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blondie)

    Hur dumt är det att använda avbrutet samlag som "skydd"?

    Ja, jag vet allt det om försatts osv.

    Till saken hör att jag har PCO och inte direkt är fertil utan läkarhjälp, jag har dessutom latexallergi och extremt torra slemhinnor, vilket gör att sex med kondom inte direkt är ett nöje. Latexfria kondomer är inte lika flexibla som vanliga, och fast killen inte är stor (helt normal i storlek skulle jag säga) så är de nästan som för små, rullar upp sig och har sig. Så vi kör avbrutet samlag, och sätter på kondomen först på slutrakan.

    Och båda är lika lyckliga är jag har mens för då skippar vi kondomen helt. Men i bakhuvudet sitter ju allt det jag "vet" om skydd...

    Hur dumt är detta egentligen?

    (Obs, skapade ny tråd då man inte kunde svara anonymt i den förra)

  • Svar på tråden Hur dumt är det att använda avbrutet samlag som "skydd"?
  • Anonym (blondie)

    Vi är 30+ med fast jobb och någorlunda fast bostad, eller, vi har fast bostad men ska byta till sommaren. Vi vill väll kanske ha barn någon gång, men inte just nu. Skulle jag upptäcks att jag var gravid nu, så skulle det troligtvis bli abort, men enbart pga att det varit ganska vilt festande de senaste månaderna så risken för fosterskador är för stor. Nu kommer en lugnare period, så skulle jag missa nästa mens så vore det ingen fara, och då skulle vi troligtvis behålla.

Svar på tråden Hur dumt är det att använda avbrutet samlag som "skydd"?