Hallå!!! Barn kostar!
I Sverige har vi Försäkringskassan som tar förskotterar underhållsstöd och tar över över besväret att kräva in underhåll från triskande föräldrar så att ensam förälder slipper det.
Med tanke på att varken barnbidraget eller i princip något annat bidrag från FK (aktivitets- och sjukersättning, handikappbidrag, underhållsstöd, mm mm mm) inte hängt med i inflationen så har hon i princip rätt. Inte så mycket rätt som hon VILL ha, men rätt lik förbannat.
Om barnbidraget hade hängt med i utvecklingen sedan jag var 15 så borde det idag ligga på ungefär en hundralapp mer än det gör idag. Inte mycket mer, men en hundralapp ändå. Underhållsstödet vet jag inte hur mycket det är varken idag eller för 15 år sedan, så det kan jag inte räkna på....
Håller helt med TS. Jag tycker inte minsta synd om fattiga surkärringar som knullar till sig ungar som de inte har råd med. De vet väl hur barn blir till? Varför ska resten av samhället behöva betala för deras värdelösa beslut? Precis som med allt annat- om man inte har råd, då får man avstå.