Inlägg från: Tigmatropos |Visa alla inlägg
  • Tigmatropos

känns som att allt inte står rätt till

Om det är till någon tröst så slåss vi mot samma väderkvarnar... Enda skillnaden är att jag blir tagen på allvar och går på antenatalmottagning, så piper nån på förlossningen får dom överläkaren på skallen! Med det sagt så stå på dig! Jag är ändå förstföderska så vi vet inte vad min EDS kan ställa till med, jag blir tagen på allvar ändå. Du har bevisligen prematur-risk, så du får vässa armbågarna!

• Tigmatropos

(Jag är alltså tillsagd att åka in på förlossningen omedelbart om jag får minsta aning som oroar mig, t.ex smärtsamma sd. TROTS att jag går på koll på antenatal varannan vecka!)

• Tigmatropos

Jag går in i vecka 31 på fredag (30+0).

Jag håller med dig om att hinnorna kan ha varit påverkade/sköre pga EDS:en, det är väl till och med ganska sannolikt eftersom det inte låg infektion bakom och hela bebisboet är ju bara massa extremt snabbväxande bindväv.

Jag har haft mycket besvär innan graviditeten sett med friska mått mätt, men ur EDS:ares egen synpunkt så klarar jag mig ganska bra om du förstår mig Tungan ute visst har jag haft min beskärda del av smärta, luxationer och bös hit och dit, men jag behöver inte smärtlindrande dagligen, jag är inte säng/rullstolsbunden jämt även om det händer. Jag får plocka fram ortoser i skoven men kan gå utan och klara mig i bra perioder.

Med graviditeten följde sjukt mycket magsmärtor av allsköns slag, sammandragningar från v.6, blödningar, cervixpåverkan och foglossning from hell, men i övrigt så blev jag tvärstel i kroppen! Kan fasen inte översträcka en enda sketen led just nu.. Tack och lov kan jag hänvisa undrande läkare till mina journaler haha Tungan ute

• Tigmatropos

Ledsen att svaret dröjt, ligger inne på sjukhus nu. Har inte så mycket ork att skriva, men bebis mår bra iaf. Fick värkar i fredags och har legat inne sen dess.

• Tigmatropos

Liten är kvar i magen och jag är utskriven igen. Dock har jag fått någon hemsk klåda med pingisbollsstora utslag som smärtar nåt så in i ***... får inte sova eller något, känns som om jag klappar ihop mentalt vilken sekund som helst.

Har lämnat massa prover som vi väntar på svar på, käkar tavegyl, smörjer med kortison och hoppas på det bästa. Utslagen är precis överallt. Till och med i händerna och under fötterna!!!

• Tigmatropos

Är inlagd igen, visade sig vara en kombo av hepatos och penicillinallergi, så jag har varit riktigt dålig här i dagarna. Urk! Det pratas om att sätta in ursofalk nu bland annat.

• Tigmatropos

Dom håller koll på lilleman och han är opåverkad i nuet iallafall, och reaktionen börjar ge med sig. Kommer dock att få gå på kontroller resten av graviditeten då hepatosen kan påverka flödet i navelsträngen och bebisen kan få klåda också.

Skönt att du hunnit få medicin för lungmognaden åt din lilla skatt, hoppas bebis håller sig inne lite till ändå! dock är det ju inte bra att vattnet har gått, hög infektionsrisk. Så jag förstår att de har skyndat sig att förbereda bebis för ankomst. Lycka till! Det kommer gå kanonbra, neovården är så bra Glad

• Tigmatropos

Ajaj, hoppas sänkan går ner igen! Eller att det är vanlig förkylning eller nåt sånt harmlöst *önsketanke*.

Har precis kommit hem från sjukhuset igen, dom skippade att mäta tappen denna vecka då jag dels inte haft speciellt med sammandragningar på senaste, och dels är såpass långt gången att dom inte ger medicin om tappen blir för kort nu, utan det blir isåfall bara att stoppa eventuellt värkarbete och ge kortison, precis som för dig.

Hinner bara hem så kommer en drös förvärkar och en del bitar av slemproppen kom. Suck.. nåja la mig direkt och vilade och nu känns allt lugnt för stunden. Orkar verkligen inte mer sjukhus just nu!

Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till