• AnnieAnniee

datorsnillen vänd er hit snälla..:(

Har äntligen hittat mitt gamla älsklings spel sedan 1998 som heter Pettson och Findus i trädgården!

MEN 
    jag har en dator med windows 7. 

Men detta kommer upp när jag försöker spela. Finns det något sätt att lösa det på? Har ingen gammal dator som detta hade kunnat fungera på.

Snälla hjälp! måste få spela haha Skrattande

• Svar på tråden datorsnillen vänd er hit snälla..:(
  • Koppkaka

Försök högerklicka på ikonen, gå in under egenskaper och välj kompatibilitetsläge Windows 98.

Funkar inte det så kommer du inte få igång det alls, vilket det dessvärre finns risk för.

• AnnieAnniee
    Koppkaka skrev 2015-03-11 17:46:39 följande:

Försök högerklicka på ikonen, gå in under egenskaper och välj kompatibilitetsläge Windows 98.

Funkar inte det så kommer du inte få igång det alls, vilket det dessvärre finns risk för.

gjorde det... får upp samma ruta som i bilden.. Säkert att det absolut inte kommer gå?Rynkar på näsan
  • Koppkaka

Då är spelet för gammalt för operativsystemet, tyvärr. Många gamla spel fungerar inte till de nya operativsystemen. Vi fick ta en gammal dator med XP på och ha sonens datorspel på, då funkar det.

• Alica90

Du skulle kunna ladda ner VirtualBox (gratis) och installera Windows 98 på en virtuell maskin, men jag gissar att du inte är nörd nog för att klara av sånt :P

Svar på tråden datorsnillen vänd er hit snälla..:(