• Anonym (Bebis?)

När slutar man vara bebis?

När tycker du att bebistiden har gått över till småbarn? Jag tyckte att mitt första barn inte var bebis längre när hon fyllt ett år, men med sista barnet var han helt klart bebis till 1,5.

• Svar på tråden När slutar man vara bebis?
  • LaLola

Vid 1 år.
    Då kan de ju börja på förskola och där går inga bebisar (om man inte sökt dispens förstås).

• Litet My

När barnet ställer sig upp och börjar gå, där avslutas milstolpen "bebis" för mig, då har de helt plötsligt växt till småbarn har jag känt med mina.

• Lindsey Egot the only one
    Litet My skrev 2015-03-11 18:28:20 följande:

När barnet ställer sig upp och börjar gå, där avslutas milstolpen "bebis" för mig, då har de helt plötsligt växt till småbarn har jag känt med mina.

Håller med men gränsen går vid ett eftersom det även finns de som inte går förrän senare.
  • Batmamba

• sextiotalist

Nja, mitt barn var nog bebis när han började gå ;), 9 månader drygt.

Vid ett år ungefär tycker jag
  • Anonym (Bebis?)
    LaLola skrev 2015-03-11 18:11:14 följande:
    Vid 1 år. Då kan de ju börja på förskola och där går inga bebisar (om man inte sökt dispens förstås).

Men hur upplever man sitt, eller andras 1-åringar, själv? :)
  • LaLola
    Anonym (Bebis?) skrev 2015-03-11 18:39:49 följande:

Men hur upplever man sitt, eller andras 1-åringar, själv? :)
    Jag jobbar på förskola o vi har inga bebisar där....jag uppfattar mina o andra barn lika på detta sätt.
  • Anonym (Hmm)

Då slutade min dotter att vara bebis vid 8 månader?!

Min son är 5,5månad och ställer sig upp redan, tar nog inte lång tid tills han går. Men för den delen så skulle jag nog påstå att han kommer vara bebis varesig han är 7 mån eller 10 mån fast att han lär sig gå tidigt!!!
  • IsDimma

Jag anser att gränsen går vid ett år. Då är det inga bebisar längre.

Svar på tråden När slutar man vara bebis?