Vilka platser ska man undvika i Göteborg?
Vi letar billigt boende, men vill undvika att hamna i Göteborgs motsvarighet till Rosengård.
Vi letar billigt boende, men vill undvika att hamna i Göteborgs motsvarighet till Rosengård.
Undvik det billiga boendet då
Vi tänker alltså bo på vandrarhem eller hotell.
Linnéplatsens vandrarhem verkar trevligt. Ligger Linnéplatsen i ett hyfsat område?
Ska ni bo i centrala Göteborg kan ni bo varsom helst. Biskopsgården, Länsmansgården och postnummer Angered ska man väl undvika men det är inte centralt.
Hotell att rekommendera är Avalon, eggers, posthotellet, scandic nordstan
Linnéplatsens vandrarhem verkar trevligt. Ligger Linnéplatsen i ett hyfsat område?
Tackar!
Inte stämmer det väl med var som helst i centrala Göteborg?
Nu har jag inte bott i Göteborg på länge, men det är väl inte att rekommendera boende runt Nordstan eller Bältespännarparken?
Högst rånrisk är det ju på avenyn. Linne är bra. Tar 20 min typ att gå till avenyn. 5 min med spårvagn.
Jag vill påstå att allt i centrum är ok.
Inte stämmer det väl med var som helst i centrala Göteborg?
Nu har jag inte bott i Göteborg på länge, men det är väl inte att rekommendera boende runt Nordstan eller Bältespännarparken?
Vi får se vad vi bestämmer oss för. Det beror ju lite på vad vi vill göra också
Är det trygghet som är det viktiga? Då är väl rätt lugnt typ överallt, undvik att hänga utanför nån krog under småtimmarna eller värsta trängseln om du oroar dig för ficktjuvar. Våldsbrott, rån och sånt är väl mest i centrum.