• jemmanna

ärlig om mig?

Jag lever med en man som är menatl-misshandlare. han ar aldrig slagit mig fysiskt, men hans ord kväver mig. jag är så nere i min självkänsla och självförtroende. Så jag skulle vilja se om vad ni säger om mitt utseende?

Jag är:

24 år.

Mamma till 4

väger 63 kg till 168cm.

Kurvig men muskulös. (Tränar viktlyftning och kondition)

Mellanblond och håret är långt (går till under rumpan, ståendes.)

Gröna ögon

Normala läppar, mer åt runda hållet.

Normal näsa, spetsig men rund i toppen.

36 i storlek.

70 B i bh

Blyg men snäll. Väldigt kaxig i argt humör. Blir arg ganska snabbt.
    Är tyst tills spräng-punkten. Bra på att lyssna men dålig på att säga hur jag känner innan det går överstyr. Är väldigt känslig som person, och håller hällre käften (på min egen bekostnad) än att såra.

Jag beskrev mig i det stora hela. Så säg mig helt ärligt om vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-11 20:11
    Jag frågar om mitt utseende i och med att jag själv tycker jag är ful. Jag vill veta om det är så eller om min hjärna spelar in på vad han säger. Han tycker att jag är fin, men så som han säger och agerar så mår jag mycket dåligt. Jag börjar tvivla på mig själv.

Hur ni, utifrån beskrivningen tycker att det låter som? Låter det som en alldaglig tjej, eller en tjej som faktiskt är ful??

• Svar på tråden ärlig om mig?
  • idasss

Spelar ingen roll hur du ser ut. Det är din man det är fel på. Ingen förtjänar att höra något liknande, hur än man ser ut. Så jag tänker inte kommentera din kropp. Jag väljer att försöka få dig att förstå att det är honom det är fel på och dags att lämna o gå vidare!

Alla förtjänar en partner som tycker om en för den man är. Inte för hur man ser ut!

• Jag är bara jag

Om du så hade varit en rugguggla på 190 kg hade du inte förtjänat psykisk misshandel!  Tycker du ska ta en allvarlig funderare på framtiden. Vill du fortsätta leva så här-nedtryckt i skorna? Annars-gör nåt åt det!

• jemmanna
    Jag är bara jag skrev 2015-03-11 20:07:05 följande:

Om du så hade varit en rugguggla på 190 kg hade du inte förtjänat psykisk misshandel!  Tycker du ska ta en allvarlig funderare på framtiden. Vill du fortsätta leva så här-nedtryckt i skorna? Annars-gör nåt åt det!

Såklart jag inte vill. Men han kommer ta mina barn
  • Jag är bara jag
    jemmanna skrev 2015-03-11 20:09:06 följande:
    Såklart jag inte vill. Men han kommer ta mina barn
    Gör han bara om han är muslim och smiter till sitt hemland och riskerar du det får du ta till drastiska åtgärder! Är han vanlig svensk får ni delad vårdnad,finns inte en chans att han får ensam vårdnad. Speciellt inte om du säger tydligt hur han är och vad han gjort. Börja luska "i lönnom" innan du gör nåt offentligt. Allt går! {#emotions_dlg.flower}
  • jemmanna
    Jag är bara jag skrev 2015-03-11 20:14:13 följande:
    Gör han bara om han är muslim och smiter till sitt hemland och riskerar du det får du ta till drastiska åtgärder! Är han vanlig svensk får ni delad vårdnad,finns inte en chans att han får ensam vårdnad. Speciellt inte om du säger tydligt hur han är och vad han gjort. Börja luska "i lönnom" innan du gör nåt offentligt. Allt går! {#emotions_dlg.flower}
    Vem sa att muslimer gör sånt?

Nej, han kan inte ta barnen till något annat land då han är svensk, men jag riskerar att sabbotera för mina barn, att dem ska förlora deras pappa, eller att riskera att han ska få det att framstå att jag är en lömsk människa.

Jag förstår att människor suckar till en person som jag, men det är en mycket klurig situation och jag har varit med om ett tidigare äktenskap (18 år och gift i bara 3 månader) och han misshandlade mig brutalt, så jag tog min bebis (hade precis blivit gravid i det skedet) och stack. In på kvinnohem och en massa polisanmälningar, hot, förföljeser mm. Usch...jag vill inte behöva...igen..
  • Jag är bara jag

Det är bara muslimer som gör sånt eftersom barnen är männens ägodel. Men skit i det nu.

Jag har en bekant som tog ihop det med samma idiot 2 ggr,blev misshandlad 2 ggr,fick rymma 2 ggr. Första gången med bara kläderna hon och dottern bar på kroppen,andra gången in på kvinnojourhem med 2 barn. Hon klarade det! Glad Och då kan du också. Det är långtifrån allt man utsätts för här i livet man vill ta itu med,men ibland måste man för alternativet att inget göra är värre i längden! Tänk på barnen-ska de behöva växa upp med en idiot som misshandlar mamma-och kanske dom också? Dokumentera allt,skaffa vittnen,skriv ned,sök hjälp överallt där du kan hitta den. Du kan,ett steg i taget.

Svar på tråden ärlig om mig?