Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Kan han helt neka mig från att flytta till en annan stad??

TS, Jag vill bara uppmuntra dig lite. Tycker att tonen varit lite hård och kategorisk här. Det är ju ingen jättekonstig undran du kommer med och det finns säkert fler som känner igen sig. Du vill leva tillsammans med din pojkvän och lösa det så bra som möjligt. Tror du får ha lite is i magen och jobba på relationen till ditt ex. Jag håller med dig om att mycket kan hända på två år. Kanske exet kan tänka sig att flytta så småningom. Om några år är din respektives barn äldre och kan pendla, alternativt kanske inte bor hemma längre (vet inte hur gamla de är). Eller så hittar ni en pendlingslösning som funkar åtminstone tillfälligt. Hoppas att det löser sig! Kram

• Anonym (Anna)

Men TS, kan du inte bo varannan vecka med din nya man och så den veckan du bor med barnet så bor ni i din gamla stad och så till helgen bor ni med den nya. Eftersom det bara handlar om 60 mil så kan ni väl åka dit någon gång mitt i veckan också? Då bor ju du större delen av tiden i den andra staden och ditt barn har nära till dagis och trygghet. Som en början i alla fall och sen får ni utvärdera hur det känns och kanske ta ett samtal med inblandade ex för att se hur de tänker på framtiden. Vilka skulle kunna tänka sig att flytta och vilka inte. Finns det någon kompromiss att bo mellan de två städerna, eller är det helt enkelt kört fram tills barnen är så stora att det kvittar.

Svar på tråden Kan han helt neka mig från att flytta till en annan stad??