Anonym (nyfiken) skrev 2015-03-12 18:15:37 följande:
Jag e tacksam över era svar även om vissa svar va som en käftsmäll i mellanåt.. Ja, självklart så är detta något som jag kommer att tänka extra mycket på.. O självklart tänker jag på min son i första hand.. Jag har pratat med en hel del personer om mina tankar och ingen har kommenterat något negativt med det (de kanske inte har vågat säga vad de tycker) så jag vart lite paff över vissa svar här..
Nu är det inte så att beslutet är bestämt och flytt äger rum i morgon.. Utan detta blir en bra bit framöver..
Pappan är dessvärre inte så värst samarbetsvillig när det kommer till våran son och gärna sätter käppar i hjulet om inte saker o ting går som han vill.. Därför ställde jag frågan, om man inte har något att säga till om överhuvudtaget .. Men ja, jag förstår han oxå.. Jag hade reagerat på samma sätt om det vore tvärtom..
Mycket kan hända på 2 år, menade jag med att pappan faktiskt kan o vågar inse att sonen trivs väldigt bra och har det bra med min pojkvän, hans barn o familj och boende.. Så han kanske vill ge det en chans med att ha sonen varannan helg o lov istället när skola blir aktuellt.. Men jag vet att det inte kommer att hända.. Det är väl mer ett önsketänkande.. men jag vill inte på något sätt ta sonen från pappan..
Så det är lite komplicerat..
Förlåt men..
på allvar? Du tycker det är ett alternativ PAPPAN skall "kunna tänka sig"? Att ha ert barn vh samt lov för att DU vill flytta?
Föreslå istället att barnet står skrivet hos pappan,du flyttar och ni har på prov vv (du kör barnet till nuvarande förskola eller har dubbla om kommunen går med på det och du tror att ditt barn mår bra av att byta förskola,kompisar och fräknar vv. Men när skolan kommer börjar barnet i pappans kommun,i skolan som ligger närmast pappans hem.
Då får du fundera över om DU nöjer dig med vh samt lov eller om du vill köra barnet vv till skolan.
Att du ens tänker att pappan är den som skall ge vh en chans utan att föreslå att det borde vara tvärtom visar att du faktiskt tänker väldigt egoistiskt i det här...
Du skriver att pappan tyvärr inte är samarbetsvillig gällande sonen men om det är detta du anser vara samarbete så förstår jag honom. Själv hade jag satt varenda käpp jag hittat i hjulen om mitt ex föreslagit att jag skulle gett upp barnen för att jag borde inse att de har de bra med exet nya och hennes familj...