• Jeessica ostlund3

Kraftiga hud irritationer från clinique.

Hej! Jag har sen jul använd mig av clinique tre stegs system nr1 och har helt plötsligt fått kraftiga hud irritationer, jag fick röd, kliande svidande hud och har haft det nu i ca 3-4dar och blir inte bättre, jag slutade ju med cliunuqe dirlet när detta hände!

jag har provat många olika krämer mot torr hy men det bara svider hela tiden och min hy reagersr stark på alla produkter ja har provat, även eksem salvor!

Någon som vet vad kan jag använda för att problemet ska bli bättre? Och någon som har ägt samma reaktion som jag?

Jessica
  • Svar på tråden Kraftiga hud irritationer från clinique.
  • Ramborg

Jag fick det av cliniques ögonkräm. Tog det i hela ansiktet av misstag en enda gång. Blev röd, fnasig, irriterad, kliade. Gick tillbaka med krämen och fick pengarna tillbaka faktiskt.

Men framförallt så gick jag till Apoteket och köpte deras mildaste hudkräm, utan parfym såklart och med så få olika ingredienser som möjligt. Använde bara den i ansiktet och inget smink tills huden var normal igen. Det tog flera veckor.

Fråga på apoteket efter någon mild kräm.

42.
  • Tihi

Det har inte hänt mig men jag har läst att Clinique inte är så bra och milt som dom vill låta påskina. Det är definitivt inte speciellt naturliga ingredienser i produkterna. Fråga under "Skönhet" istället så får du säkert fler svar. Jag vet att det har kommit upp där tidigare.

Tills din hy har lugnat sig så skulle jag göra så lite som möjligt med den och använda parfymfritt med få ingredienser.

• Duckan

Använder du det rosa ansiktsvattnet? Det är jättestarkt!! Säger som ovan, köp en mild och fet kräm på apoteket tills det går över.

• SpanskaFlugan

Är du säker på att det är just Clinique produkterna som gett dig problem? Om du använt dem från i julas borde du ju fått problem för länge sen, kan der vara något annat du reagerar på? Mina allergier kickade in direkt i helgen när det blev varmt i landet.

• Tihi
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-12 15:36:39 följande:
    Är du säker på att det är just Clinique produkterna som gett dig problem? Om du använt dem från i julas borde du ju fått problem för länge sen, kan der vara något annat du reagerar på? Mina allergier kickade in direkt i helgen när det blev varmt i landet.
    Allergier kan uppstå från en dag till en annan och kommer oftare ju längre man har använt en produkt av vad jag har läst. Det är därför man ska variera sig lite ibland.
  • Jeessica ostlund3
    Duckan skrev 2015-03-12 15:28:51 följande:

Använder du det rosa ansiktsvattnet? Det är jättestarkt!! Säger som ovan, köp en mild och fet kräm på apoteket tills det går över.

Nej jag använder den gröna vattnet, kan vara så att jag har tagit för mycket vatten!
  • Jeessica ostlund3

Tack för alla svar! Har gått till Apoteket och köpte krämer som de rekommenderade. Har blivit bättre och just nu ser det ut som jag "flagnar" i ansiktet, morsan sa att de kan vara täcken på att de håller på att läka!

• Tihi
    Jeessica ostlund3 skrev 2015-03-12 20:27:45 följande:
    Tack för alla svar! Har gått till Apoteket och köpte krämer som de rekommenderade. Har blivit bättre och just nu ser det ut som jag "flagnar" i ansiktet, morsan sa att de kan vara täcken på att de håller på att läka!
    Vad blev det från Apoteket? Nyfiken för att jag själv tänkte köpa några milda produkter därifrån i helgen.
Svar på tråden Kraftiga hud irritationer från clinique.