vad händer med a-kassan när jag sagt upp mig pga studier
Jag hade en fast anställning på ett bemanningsföretag och att arbeta på bemanningsföretag är inget jag rekommenderar, hemskt att bli kastad mellan uppdrag och arbetsplatser som en annan vante...
Hur som helst, jag blev gravid (jobbade), var föräldraledig och efter föräldraledigheten sökte jag tjänstledigt och började plugga. Jag har nu, efter 6 månaders studier valt att säga upp mig för att fortsätta studera. I dagsläget läser jag upp gymnasiebetyg då jag saknar slutbetyg från gymnasiet, min målsättning är att komma in på en treårig universitetsutbildning nu ht 2015.
Jag var i valet och kvalet mellan att säga upp mig eller söka mer tjänstledigt men valde i februari att säga upp mig då jag verkligen verkligen vill fortsätta studera.
OM jag inte skulle komma in på de utbildningar jag söker så kommer jag anmäla mig på arbetsförmedlingen om jag inte hittat jobb innan dess. När man själv sagt upp sig så får man ju karenstid (hur lång är den?, en dryg månad? två?). Men börjar den karenstiden räknas från och det jag sagt upp mig eller från den dagen jag skriver in mig på arbetsförmedlingen?