• leonaemilio

Fader okänd?

Hej!
    Jag har mot alla odds blivit gravid. Det är ett mirakel vilket gör att jag kommer behålla barnet. Problemet är bara att jag inte får tag på pappan då jag inte har hans nummer eller namn. 

Hur fasen gör jag då? Jag vill ju att han skall vara delaktig och kommer göra allt jag kan för att försöka få tag på honom.
    Men om jag INTE får det? Vad säger familjerätten om det?
    Hur går man tillväga för att få skrivit i papperna "fader okänd"?

Hoppas någon kan svara. Jag vet att ett barn har rätt till sin mamma och pappa och det är allt jag vill. Men nu när situationen är som den är jag kan tyvärr inte trolla. 

• Svar på tråden Fader okänd?
  • Nyfikna72

Är han okänd så är han, det är inget de gräver nåt i annat än att de upplyser dig om följderna.

• Birgitta02

Oj. Vet du inte ens vad han heter? Bara en random kille vilken som helst?

• lilly

Du får lämna de upplysningar du kan. Bara du medverkar till utredningen, har för mig att de kan neka dig underhållsstöd annars. Går det inte att fastställa far så gör de inte och då blir de fader okänd.

• Cluttentutt

Du vet vem det är men du har inte hans nummer och namn? I så fall är han ju inte okänd.

• leonaemilio

har ingen aning om namn eller telefonnummer eller någonting. Men önskade ju givetvis att jag hade det så barnet får en far. 

Svar på tråden Fader okänd?