Hur inreder man bokhyllan i köket? (bild)
Nu har jag slitit mitt hår i en halv evighet över den där förbaskade (men rätt så trevliga) bokhyllan som vi har stående i köket. Rent allmänt har jag svårt för att inreda bokhyllor snyggt, men i exempelvis vardagsrummet så kan man självklart rädda mycket med böcker.
I köket däremot. Det började med:
Ett par vinflaskor. Men vi dricker så sällan vin, därför blev det aldrig att de fortsatte få vara där.
Några glasburkar med olika torrvaror. Men eftersom bokhyllan står i andra änden av köket från diskbänk och spis, så blev det osmidigt och ett evigt springande.
Några drink och vinglas. Men det ser så packat ut och mest som om man bara knött in dem. Plus att vi nu har ett vitrinskåp i vardagsrummet som de står i.
Och lite andra småprylar.
Och så blev det sådär som det ofta blir när man inte är nöjd med ett visst utrymme. Allt mellan himmel och jord har hamnat där. Och det har gjort mig tokig! Så nu är den rensad och jag tänker inte stoppa en pinal där förrän jag funderat ut hur jag vill ha det. Och där behöver jag verkligen inspiration, hjälp och tips.
Jag bifogar en bild så ni kan se hur den ser ut och vad man har att jobba ifrån. Skulle uppskatta hjälpen enormt.
Vill helst ha det stilrent och ljust i själva bokhyllan eftersom den är något mörkare.
Och ni får mer än gärna skicka egna bilder på hur ni ordnat det i era bokhyllor, som då inte innehåller böcker.
Tack!